کد خبر: ۲۹۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 22 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ارائه آموزش ‌های تخصصی صنایع دستی به زندانیان با رویکرد توسعه اشتغال دنبال می شود.

محمدرضا دهقان  با اشاره به توسعه اشتغال و رونق بخشیدن صنایع دستی در زندان‌ ها اظهار داشت: صنایع دستی از جمله صنایعی هستند که به واسطه کم هزینه بودن اشتغال و کسب درآمد موثری برای مددجویان است.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی مددجویان را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: مددجویان با یادگیری صنایع دستی می توانند پس از آزادی نیز زمینه اشتغال خود را فراهم کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی بیان داشت: خوشبختانه با آموزش هایی که در بین مددجویان برگزار شده و علاقه ای که به تولید صنایع دستی از خود نشان داده اند توانستند صنایع خوبی تولید کنند که باید در زمینه حمایت از این تولیدات، آن ها را به مردم معرفی کرد.

وی افزود: لازم است برای توانمند سازی مددجویان در تولید صنایع دستی بر اساس نیاز سنجی و بازار مصرف دوره های آموزشی برگزار کرد تا با اشتغالزایی برای آن ها و نگاه اقتصادی بتوان به نحوی از این صنایع و تولید آن حمایت کند.

دهقان با تاکید بر بهره بری از پتانسیل مددجویان در تولید صنایع دستی گفت: کارگاه های صنایع دستی باید با برنامه های ملی همراه باشد تا شاهد بازدهی بالاتر باشیم و بتوانیم از پتانسیل هایی که در مجموعه زندان ها برای تولید صنایع دستی وجود دارد بهترین بهره را ببریم.

وی همچنین با اشاره به لزوم گسترش کارگاه های آموزش تولید صنایع دستی افزود: باید برای توسعه رشته های صنایع دستی و تامین مواد اولیه همچنین کسب بازار عرضه و فروش از مددجویان حمایت کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار