نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال جاری به 100 هزار نفر از ایثارگران واجد شرایط تسهیلات مسکن اعطا می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 21 September 2016
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران،با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمات‌رسانی به ایثارگران که منجر به انتخاب بنیاد به‌عنوان برترین دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی شد، افزود: با تلاش معاونت تعاون و امور اجتماعی و معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد، آئین‌نامه اجرایی ارائه تسهیلات مسکن به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران موضوع بند «ب» ماده 62 قانون «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» تهیه شد و پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت به ریاست وزیر  اقتصاد و دارایی، روز یکشنبه 28 شهریور در هیئت وزیران مطرح و در این هیئت نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این مصوبه به ایثارگران فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب که از تسهیلات مسکن ایثارگران استفاده نکرده‌اند اختصاص دارد و جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده‌های شهدا و مفقوالاثرها شامل همسر، فرزندان و والدین، خانواده جانبازان و آزادگان متوفی و فرزندان جانبازان 70 درصد مشمول این مصوبه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بر اساس این مصوبه بانک مرکزی موظف است از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تائید وزارت راه و شهرسازی، در سال جاری به 100 هزار نفر از ایثارگران واجد شرایط تسهیلات مسکن اعطاء کند و برای سال 96 نیز تعداد ایثارگران از سوی هیئت‌وزیران تعیین خواهد شد.

معاون رییس جمهوری در خصوص سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسکن ایثارگران گفت: ایثارگران ساکن تهران و مراکز استان‌های با جمعیت بیشتر از 1 میلیون، 85 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند. همچنین ایثارگران مراکز استان‌های با جمعیت زیر یک میلیون نفر 70 میلیون تومان، ایثارگران ساکن سایر شهرها 60 میلیون تومان و ایثارگران ساکن روستاها 35 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در راستای ساماندهی مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این فعالیت ها به گونه ای بود که بر اساس نظر معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، مجموعه های اقتصادی بنیاد در زمینه الگوسازی و سیاست گذاری‌های اقتصادی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در بین نهادهای اقتصادی پیشتاز بوده اند. در همین راستا از دکتر محمد جواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری نیز بابت زحماتی که در حوزه نظارتی بر مجموعه های اقتصادی دارند تشکر و قدردانی می‌کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار