کد خبر: ۲۹۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 18 September 2016


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به قابلیت تولید بیش از ۲۰ میلیون اصله نهال در نهالستان بزرگ کرج، گفت: الزامات زیست محیطی در تولید این نهال ها لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فرضی صبح یکشنبه در بازدید از نهالستان بزرگ کرج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان بزرگ کرج با سطحی بیش از ۱۳۶ هکتار به عنوان نهالستان مادر و بزرگترین نهالستان جنگلی کشور از سال ۴۲ تا کنون با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ارتقاء فرهنگ درختکاری و منابع طبیعی مردم استان البرز و استان های همجوار اقدام به تولید نهال و توزیع بین عموم مردم کرده است.

وی افزود: با عنایت به قابلیت تولید بیش از ۲۰ میلیون اصله نهال در نهالستان بزرگ کرج در سال جاری به منظور ارتقاء مدیریت کیفی و زیست محیطی، تجهیزات و زیر ساختمان های نهالستان و تولید نهایی استاندارد همچنین در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی بخش جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدام به دریافت گواهینامه ایزو از سازمان بین المللی استاندارد ISO کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: در این راستا با عنایت به عقد قرار داد با شرکت ارزیاب مدیریت همام (AMH) طی یک پروسه زمانی یکساله در مرحله اول پس از انجام بازدید توسط هیئت خصوصی، مدارک و مستندات مدیریت نهالستان ارزیابی و موارد عدم انطباق اعلام شد.

فرضی گفت: در تاریخ بیست و سوم خرداد سال جاری مجوز گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت از سازمان بین المللی استاندارد به نام نهالستان بزرگ کرج صادر شد.

وی بیان کرد: گواهینامه مذکور در دامنه کاری تجهیز نهالستان و تولید نهال استاندارد به روش تکثیر جنسی و غیر جنسی به منظور انتقال و کشت در مناطق مستعد جنگلکاری و توزیع نهال در راستای افزایش فرهنگ منابع طبیعی در نهالستان بزرگ کرج تصویب شده است.

وی افزود: مهم ترین هدف دریافت گواهینامه مذکور تضمین کیفیت همه تجهیزات و نهال های کشاورزی مرتبط با تولید نهال استاندارد در نهالستان بزرگ کرج با الزامات زیست محیطی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: صرفه جویی در هزینه و زمان تولید؛ کاهش مصرف انرژی از طریق احداث استخرهای ذخیره آب و بهبود کیفیت محیط زیست طبیعی و انسانی از اهداف پروژه مذکور در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار