کد خبر: ۲۹۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 18 September 2016


معاون استاندار البرز با بیان اینکه زمین باغ موزه دفاع مقدس در البرز تحویل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس این استان داده شد، گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ظلع جنوبی پارک جهان‌نمای کرج احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هیربد معصومی در حاشیه مراسم بازدید از محل احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس البرز که صبح امروز با حضور خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و نمایندگان مردم کرج انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدت طولانی است که بحث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان البرز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای این امر از قبل در پارک جهان‌نما مکان‌یابی شده بود که این مکان مورد تایید استانداری البرز هم قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه پارک جهان‌نما توسط جهاد کشاورزی به شهرداری واگذار شده است، افزود: به همین سبب ایجاد تغییر در پارک جهان‌نما نیاز به اجازه جهاد کشاروزی دارد.

وی گفت: به‌دنبال صحبت‌هایی که امروز انجام شد، مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان البرز در مکان ضلع جنوبی پارک جهان‌نما ساخته می‌شود.

معصومی با بیان اینکه در مرحله بعدی این امر، بحث اعتبار آن مهم و مطرح است، ادامه داد: با توجه به اعتباراتی که بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند در این زمینه هزینه کند از بودجه استانی نیز در این باره استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید باغ موزه‌ای درخور استان البرز احداث شود، گفت: ابتدا قرار شد زمین این کار مشخص و در مراحل بعدی نقشه‌های آن نهایی و میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت باغ موزه و مرکز فرهنگی برآورد شود.

معاون عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه در کشوری که هنوز شهادت در آن ادامه دارد، باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده ترویج شود، افزود: باغ موزه دفاع مقدس نشان دهنده تلاش ها و زحمات رزمندگان و شجاعت ایثارگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار