سرمربی پیشین تیم‌ ملی و پرسپولیس که به عنوان سفیر دریاچه ارومیه به یونسکو معرفی شده، گفت: نگران خشک شدن این دریاچه زیبا هستم.
کد خبر: ۲۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 30 April 2015

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دایی که برای شرکت در یک مسابقه خیریه فوتسال به ارومیه سفر کرده، چهارشنبه شب به همراه محمد پنجعلی در برنامه اولدوز حضور یافت. سرمربی پیشین تیم‌ ملی و پرسپولیس که با پرواز دوم تیم پیشکسوتان به مرکز آذربایجان غربی سفر کرده بود، بلافاصله از فرودگاه بین‌المللی ارومیه به مرکز صداوسیمای این شهر رفت تا مهمان ویژه برنامه این شبکه این شهر باشد.

علی دایی که با زبان آذری در این برنامه صحبت می‌کرد، با افتخار از اصالت آبا و اجدادی خود سخن گفت و اظهار کرد به آذری بودن خودش افتخار می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در دوران کودکی و نوجوانی همراه خانواده‌ام برای گردش و شنا به دریاچه ارومیه آمدهام اما با تمام علاقه‌ای که برای دیدن شهر ارومیه داشتم، در دوران بازیگری و مربیگری‌ام، این فرصت نصیبم نشده بود.

سرمربی پیشین تیم‌ ملی و پرسپولیس درخصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نیز اینگونه اظهار نظر کرد: دوران کودکی که به دریاچه ارومیه می‌آمدیم، اینجا شرایط خیلی خوبی داشت اما متاسفانه درحال حاضر این دریاچه زیبا، خشک شده است.

در همین هنگام مسئول دریاچه ارومیه اعلام کرد که علی دایی را به عنوان سفیر دریاچه ارومیه به یونسکو معرفی کرد و دایی هم به خاطر خشک شدن دومین دریاچه آب شور دنیا از مسئولان ذیربط گله کرد.

در نهایت نیز دایی در مسابقه تلویزیونی این برنامه که پیرامون دریاچه ارومیه بود، شرکت کرد و به گزینه شماره 2 رای داد. سوال مسابقه در مورد دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه بود که مردم یکی از گزینه‌های: 1- خشکسالی، 2- بی‌توجهی مسئولان و 3- مصرف زیاد آب، را می‌توانستند انتخاب و ارسال کنند.

اسطوره فوتبال ایران همچنین از خاطرات دوران کودکی و علاقه‌اش به فوتبال و مخالفت‌های زنده‌یاد ابوالفضل دایی با این رشته ورزشی و در مقابل آن، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادرش صحبت کرد و گفت: پشت خانه‌مان با توپ پلاستیکی بازی می‌کردیم. پدرم خدابیامرز اجازه نمی‌داد فوتبال بازی کنم اما مادرم همیشه از من حمایت می‌کرد.

دایی ادامه داد: پدرم می‌گفت باید درس بخوانم تا مهندس بشوم اما زمانی که به عضویت تیم‌ملی درآمدم، شب‌های قبل از مسابقه تلفن می‌کرد و می‌گفت شب زود بخواب که فردا مسابقه داری.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار