شهردار ارومیه گفت: رینگ اول شهر ارومیه پایان یافته و عملیات رینگ دوم کمربندی شهر نیز با نام حضرت زهرا(س) اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 30 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمد حضرت‌پور در پنجمین جشنواره گل‌ها و لاله‌ها که در بوستان تاریخی ساعت ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های اخیر حمایت‌های مردم و شورای شهر ارومیه سبب رسیدن سیستم مدیریت شهری به اهداف و سیاست‌های از پیش تعیین شده بوده است.

وی با بیان این‌که توسعه شهر ارومیه و ایجاد فضای سبز از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری به شمار می‌رود گفت: همزمان با این جشنواره 4 پارک نیز در مناطق مختلف شهر ارومیه به منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی شورای شهر افتتاح شد.

حضرت‌پور افزود: بدین منظور تا پایان سال 94 فضاهای ورزشی، فضای سبز و فضای فرهنگی شهر که از اهمیت بسیاری برخوردار است توسعه می‌یابند که پارک 5 هکتاری شهید ذاکر و 8هکتاری طلائیه از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های شهر ارومیه مطابق افق چشم‌انداز 20 ساله قرار دارد که با این حساب در سال 1404 ارومیه تبدیل به شهری سالم با هوای پاک و برخوردار از وسیله نقلیه ریلی در استانداردهای روز خواهد بود.

حضرت‌پور بیان کرد: ارومیه شهری است که دارای 800 هزار نفر جمعیت بوده و برای بهره‌مندی این جمعیت از فضای سبز متعارف شهری سیاست‌های منطقه‌ای مختلفی به مورد اجرا در آمده و تاکنون 5 جشنواره گل‌ها و لاله‌ها در 5 منطقه شهر برگزار شده و همزمان با این جشنواره شرکت‌هایی نیز در حوزه کاشت و عمل آوری گل و گیاه فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان این‌که رینگ اول کمربندی ارومیه ایجاد شده و در حال بهره برداری است، گفت: رینگ دوم شهر نیز با نام حضرت زهرا (س) در شرف احداث است و همزمان مطالعات اجرای تراموای شهر ارومیه نیز انجام می‌شود؛ علاوه بر آن برنامه‌های متعددی برای روان سازی ترافیک و ارتقاء مبلمان شهری نیز در بخش‌های اصلی و حاشیه شهری اجرا می‌شود.

شهردار ارومیه گفت: امسال 2 میلیون متر مربع آسفالت، 100 هزار متر مربع پیاده‌رو سازی و 250 کیلومتر در سطح شهر جدول‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار