کد خبر: ۲۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 17 September 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از ثبت‌نام حدود 42 هزار کلاس اولی در این استان خبر داد.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش و تمام کارکنان و مدیران مرتبط، اقدامات لازم برای آغاز فصل تحصیلی 95 – 96 در استان البرز انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه کمبودها و کاستی‌هایی داریم، اما تلاش کردیم در سال اقتصاد مقاومتی فضای مناسبی با توجه به امکانات و اعتبارات محدود برای دانش‌آموزان فراهم کرده تا اولیای آنها با خیالی آسوده، فرزندان خود را برای کسب علم و دانش راهی مدارس کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه امسال چه تعداد دانش‌آموز در این استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه البرز جزو مناطق مهاجرپذیر بوده، تا شروع فصل تحصیلی نمی‌توان آمار دقیقی را ارائه کرد.

ساکی بیان داشت:‌ علت این است که تا روز نخست مهر ماه و حتی هفته‌های نخست ممکن است خانواده‌هایی به البرز نقل مکان کنند و یا اینکه برخی از دانش‌آموزان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی افزود: سال گذشته 400 هزار دانش‌آموز لازم‌التعلیم یعنی از کلاس اول تا سال آخر متوسطه در استان البرز مشغول به تحصیل بودند و انتظار داریم که امسال حدود سه درصد به این میزان اضافه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: بنابراین انتظار داریم که حدود 411 هزار دانش‌آموز لازم‌التعلیم در مدارس ثبت‌نام کرده و فصل تحصیلی 95 – 96 را در این استان سپری کنند.

ساکی گفت: اگر به این آمار دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و بزرگسال را اضافه کنیم، به رقمی در حدود 445 هزار دانش‌آموز در استان البرز می‌رسیم و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به آنها را داریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه تعداد دانش‌آموز کلاس اولی امسال داریم، گفت: با توجه به آمار کلاس اولی‌های سال گذشته، انتظار داریم که امسال حدود 41 تا 42 هزار دانش‌آموز در مقطع اول دبستان در استان البرز تحصیل علم و دانش را به صورت رسمی آغاز کنند.

ساکی در پایان اظهار داشت: آمادگی کاملی برای آغاز سال تحصیلی جدید داریم و برای روز سی‌ و یکم شهریورماه نیز مراسمی تحت عنوان جشن شکوفه‌ها در دستور کار داریم که به زودی اطلاع‌رسانی لازم در مورد این مراسم انجام خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار