حجت‌الاسلام یونسی:
تابناک: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با اشاره به اینکه امنیت کشور حاصل وحدت اقوام است، گفت: فریدونشهر نمونه خوبی برای معرفی وحدت اقوام و امنیت در کشور است.
کد خبر: ۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ 05 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی یونسی چهارشنبه‌شب در جمع مسئولان و مردم این شهرستان ضمن اشاره به آیه‌های قرآن کریم درباره مقام انسان‌ها و اینکه هیچ قومی بر قوم دیگری برتری و فضیلتی ندارد، چراکه در انتخاب قوم، هیچ‌کس اختیاری نداشته است، اظهار کرد: تقوا که همان ارزش‌ها و توانمندی‌های اکتسابی مفید است، ملاک برتری انسان‌ها بر یک دیگر است.

وی با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز و بدون حاشیه در سایه وحدت پنج قوم مختلف ساکن در شهرستان فریدونشهر، افزود: حضور اقوام مختلف یک فرصت و از نشانه‌های الهی برای توسعه کشور است که باید از آن به عنوان یک فرصت مساعد استفاده کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در ادامه به نکوهش افرادی پرداخت که پیش از سفر مرتب با وی تماس گرفته و در مورد اختلاف‌های احتمالی اقوام ساکن در منطقه فریدن به تفرقه‌پراکنی پرداخته بودند و ضمن اشاره به این مطلب که دین، انقلاب و قانون حق برتری را به قومی نداده است و کسانی که فکر می‌کنند نسبت به دیگران برتری دارند یا اشتباه فکر می‌کنند و یا بیمار هستند، اظهار کرد: همه اقوام ساکن ایران یک قوم واحد به نام فارس که از گذشته به ایرانیان اطلاق می‌شده را تشکیل می‌دهند که برای اعتلای کشور باید باهم و در یک راستا گام بردارند.

وی بیان کرد: امنیت کشور به خاطر وحدت اقوام مختلف ساکن کشور است و هر کس در هر لباس، زبان و مقامی مردم را به تفرقه دعوت کند، دشمن مردم، رهبری و انقلاب است.

یونسی در ادامه با اشاره به عده‌ای که به جای اینکه نشانه دشمنی را به سمت اسرائیل و آمریکا ببرند به اختلاف اقوام مختلف داخلی اشاره می‌کنند، ادامه داد: این‌ افراد اشخاص بدبینی هستند که اگر در مقام و مسئولیتی قرار بگیرند مرتب رد صلاحیت می‌کنند و به هر بهانه‌ای برای بعضی افراد مجوز فعالیت صادر نمی‌کنند.

وی بارش بالای رحمت الهی در فریدونشهر را به خاطر وحدت و یک‌رنگی مردم و محبت نسبت به یکدیگر دانست و بیان کرد: اگر مردم به یکدیگر محبت کنند خدا هم به آنها محبت خواهد کرد و رحمت خود را برای آنها می‌فرستد.

علی یونسی در بخش پایانی صحبت‌های خود در جمع مردم فریدونشهر اضافه کرد: همان‌گونه که در انتخابات از دولت جدید حمایت کرده‌اید، امیدواریم در ادامه نیز از دولت حمایت کنید چرا که همه توان دولت برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور به کار گرفته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار