کد خبر: ۲۹۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 14 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از فعالیت بیش از 2 هزار و 800 هیأت مذهبی در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم ولایی و عاشق اهل بیت (ع) هر ساله در ایام محرم و صفر مراسم‌های ویژه عزاداری با هدف زنده نگاه داشتن مظلومیت اهل بیت (ع) برگزار می‌کنند.

وی افزود: اهمیت این مراسم‌ها به اندازه‌ای است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است."

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: به طور قطع اگر فریاد مظلومیت شعبان جهان در ایام محرم و صفر نبود، دشمنان اسلام و انقلاب در 14 قرن اخیر، نمی‌گذاشتند سیره اهل بیت (ع) در ذهن‌ها باقی بماند.

مسعودی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی، از خودگذشتگی، ولایت‌مداری و جهاد در راه اسلام از مهمترین ویژگی‌های نهضت عاشورای حسینی (ع) گفت: دشمنان قسم‌خورده اسلام به خوبی می‌دانند که ترویج این فرهنگ مهمترین مانع در راه تحقق اهداف شوم و ظالمانه آنها است.

وی بیان داشت: به همین دلیل توطئه‌های زیادی برای منحرف کردن مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و منحرف کردن ذهن جوانان ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت (ع) به کار بسته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: نهادهای متولی امور فرهنگی و معنوی باید با هوشیاری و بصیرت، مراقب این توطئه‌ها بوده و اجازه ندهند که عزاداری محرم و صفر از هدف اصلی خود منحرف شود.

مسعودی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار 800 هیأت مذهبی در استان البرز فعال هستند، گفت: به طور قطع تمام آنها مراسم‌های ویژه‌ای را برای ایام محرم و صفر و به ویژه دهه نخست محرم تدارک می‌بینند که باید این برنامه‌ها ساماندهی شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار دارد که مهمترین این برنامه‌ها اعزام مبلغان مذهبی، علمای اسلامی و طلاب علوم دینی به حسینیه‌ها، مساجد و هیأت مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: این برنامه‌ها به زودی با دعوت از مدیران هیئات مذهبی در استان البرز تشریح و امیدواریم که مراسم‌ محرم و صفر امسال باشکوه‌تر از ادوار گذشته برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار