رودهن یکی از پرترددترین شهرهای ایران است که از نداشتن بیمارستان رنج می‌برد و حتی مراکز درمانی موجود نیز امکانات کافی ندارد.
کد خبر: ۲۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 29 April 2015
به گزارش فارس، رودهن یکی از شهرهای شهرستان دماوند بوده که در 30 کیلومتری شرق استان تهران و در دامنه‌های کوه‌های البرز واقع شده است.

پس از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1362 در رودهن، بر جمعیت، سطح درآمد، امکانات شهروندی و توسعه فرهنگی و اجتماعی این شهر افزوده شد.

شهر رودهن و نقاط اطراف آن، تفریحگاه خوبی برای شهرنشینانی است که در آن منطقه باغ یا باغچه دارند؛ وجود بزرگ‌ترین دانشگاه با بیش از 20 هزار دانشجو، رودهن را تبدیل به شهری 40 هزار نفری و دانشگاهی کرده است.

موضوع بسیار مهمی که در خصوص رودهن قابل توجه بوده، این است که این شهر در مسیر دو محور هزار و فیروزکوه قرار گرفته و برای حل بسیاری از مشکلات خود نیازمند اعتبارات ملی است.

افزایش روزافزون جمعیت و قرار گرفتن در دو محور پرتردد کشور، رودهن را نیازمند خدمات‌دهی بیشتر کرده است و این شهر اکنون در بخش‌هایی نظیر آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به توجه مسئولان کشوری نیاز دارد.

یکی از مسائل و مشکلات مهم شهر رودهن، نبود بیمارستان به حساب می‌آید؛ احداث مرکز درمانی بزرگ از ظرفیت‌های شهرستانی خارج شده است و تحقق این موضوع به اقدام نیکوکارانه خیران و تخصیص اعتبارات ملی نیاز دارد.

*بلاتکلیفی توسعه درمانی در رودهن

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی در این شهر به اعتبارات ملی نیاز دارد، اظهار داشت: نبود بیمارستان در رودهن را به اطلاع مسئولان کشوری رسانده‌ایم.

علیرضا عسکری با بیان اینکه رودهن در دو محور خطرناک و پرتردد هراز و فیروزکوه قرار گرفته است، افزود: رسیدگی به مصدومان تصادفات و حوادث این دو محور در درمانگاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) انجام می‌شود که متأسفانه این درمانگاه نیز هیچ امکاناتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رودهن دارای یک مرکز درمانی دولتی و یک درمانگاه به نام حضرت محمد رسول‌الله (ص) است، گفت: ساختار سازمانی این مراکز درمانی به 30 سال پیش برمی‌گردد و امکانات خاصی در این مراکز برای رسیدگی به حال مصدومان و بیماران وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولان برای توسعه درمانی و بهداشتی در رودهن صورت نگرفته است، بیان کرد: این موضوع بلاتکلیف است که آیا می‌خواهند درمانگاه را ارتقا دهند یا بیمارستان جدیدی احداث کنند.

عسکری با اشاره به اینکه خیری برای احداث بیمارستان در رودهن مراجعه کرده بود، تصریح کرد: با مشکلاتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برای این خیر به وجود آمد، احداث این بیمارستان نیز بلاتکلیف ماند و آن خیر هم دیگر مراجعه نکرد.

*دولتی‌ها پا پیش بگذارند

به گزارش فارس، با تمام شرایط ویژه‌ای که در این گزارش به آن اشاره شد، می‌طلبد که مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلاتی که گریبان‌گیر شهروندان رودهنی شده است، پا پیش بگذارند؛ چراکه جمعیت روزافزون رودهن با توجه به وجود سایت مسکن مهر در حاشیه این شهر می‌تواند در آینده مشکلات جبران‌ناپذیری را به وجود آورد.

به هر تقدیر، امیدواریم دولت تدبیر و امید و نیکوکاران خیراندیش هرچه زودتر برای توسعه خدمات رفاهی و اجتماعی شهر رودهن اقدام کنند تا شهروندان این شهر برای درمان یک بیماری مختصر به شهر تهران مراجعه نکنند و رفت و آمد در مسیر 30 کیلومتری، اتفاقات دیگری را برای آن‌ها رقم نزند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار