رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه مطرح کرد
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با اجرای طرح سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی عزت مردم حفظ می‌شود و آنها باید خدمات خود را در مکانی که حضور دارند، دریافت کنند.
کد خبر: ۲۹۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در آیین رونمایی از سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی که صبح امروز در سالن همایش عدالت دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز فضای مجازی بستر سبک زندگی جدید است و همه آحاد ملت در آن بستر زندگی می‌کنند به طوری که تمام ویژگی‌ها و خصوصیاتی که در روی زمین در حال جریان است در این فضا هم وجود دارد.

وی ادامه داد: فناوری‌ها ابزاری است که بشر را به امر دیگری نزدیک می‌کند و فناوری اطلاعات و ارتباطات هم تا 10 سال پیش ابزار بود اما در حال حاضر با ابداع شبکه‌های اجتماعی، این فناوری نه تنها ابزار بلکه بستر سبک زندگی جدید است که در هیچ فناوری دیگری سراغ نداریم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه کسب اطلاعات، ارسال اطلاعات، راه‌اندازی شبکه، دریافت شبکه و غیره در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر است، تصریح کرد: امروز پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی 2 تا 4 میلیون بیننده دارد حال آنکه در فضای مجازی این امکان وجود دارد که 3 میلیارد نفر به یک موضوع دسترسی یابند.

شهریاری عنوان کرد: اگر روزی با حضور فیزیکی در جامعه امنیت برقرار می‌شد، امروز اینطور نیست و باید حاکمیت، ولایت و امامت را در بستر فضای مجازی جریان دهیم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی عزت مردم حفظ می‌شود و باید آن‌ها سرویس و خدمات خود را در مکانی که حضور دارند، دریافت کنند.

معاون رئیس قوه قضاییه مطرح کرد: موضوع فضای مجازی برای مقام معظم رهبری بسیار مهم است و ایشان در آیین افتتاح شورای عالی فضای مجازی فرمودند، اگر فرصت داشتم خود ریاست این شورا را به عهده می‌گرفتم.

شهریاری با اشاره به این نکته که امروز فضای مجازی تمام حکومت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است، گفت: عدالت آمریکایی می‌گوید رژیم آل‌سعود با کمک به کودک‌کشی خوب است و آن‌هایی که در سال یک انتخابات برگزار می‌کنند، بد هستند و این روشنگری‌ها باید در فضای مجازی هم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: روش سیاست در گذشته فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا بود اما امروز فقط فشار از پایین است و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی این فقط مردم هستند که فشار می‌آورند و حکومت حق چانه‌زنی خود را از دست داده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در شرح طرح سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی بیان کرد: این طرح یکی از 50 پروژه‌ای است که در طرح عدالت الکترونیکی اجرایی می‌شود و بستر فنی آن هم از چند سال پیش فراهم بود اما قوانین و مقررات آن امروز آماده شده است.

شهریاری یادآور شد: افعالی که در طرح سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی انجام می‌شود، سه مورد بوده که از جمله آن «سامانه ثبت‌نام که با آن کجایی شهروندان را پیدا می‌کنیم»، «سامانه رسا که با ارسال پیامک کار ابلاغ را انجام می‌دهیم» و «سامانه ابلاغ اطلاعات که به وسیله آن فرد را در جریان اطلاعات ابلاغ قرار می‌دهیم»، است.

وی با بیان اینکه در سال حدود 15 میلیون پرونده در مراجع قضایی وجود دارد، عنوان کرد: با در نظر گرفتن حداقل 4 ابلاغ برای هر کدام، آمار 60 میلیون ابلاغ در سال را داریم و با اجرایی شدن طرح سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی حدود 30 میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی در هزینه‌ها صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار