سلیمی مطرح کرد؛
تابناک: عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی مجلس معتقد است روند از بین رفتن آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور رو به افزایش است و بسیاری از بناهای تاریخی به مخروبه تبدیل شده اند.
کد خبر: ۲۹۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 09 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از وضعیت نا بسامان و روند رو به افزایش از بین رفتن آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور گفت: متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی کشورمان شناسنامه دار نشده اند و توسط صاحبان و معارضان از بین می روند و در این میان آثار دیگر که ثبت شده اند به دلیل کمبود بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نگهداری و مرمت به مخروبه و محل جمع آوری زباله ها تبدیل شده اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نا هماهنگی بین دستگاهی نیز یکی از دلایل افزایش تخریب خانه ها و آثار تاریخی است اظهار کرد: هم اکنون ضرورت تشکیل ستاد فرماندهی و برنامه ریزی برای حراست و حفاظت از خانه های تاریخی و باستانی احساس می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امانتداری خوبی در حوزه حفظ تاریخ و آثار باستانی برای نسل آینده صورت نگرفته است ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زمینه جلوگیری از تخریب چنین بناهای تاریخی را فراهم کند از این رو می توان با کمک های مردمی در صیانت از آثار تاریخی اقدامی موثر انجام داد.

حجت الاسلام سلیمی ضمن تاکید بر اینکه بادگیر های شهرستان محلات، خانه های تاریخی شهر نراق و غیره در استان مرکزی از جمله آثار تاریخی به حساب می آیند که در حال تخریب هستند، تصریح کرد: چنین آثاری که در حال تخریب هستند جاذبه توریستی دارند و با بازسازی می توانند گردشگران زیادی را به خود جلب کنند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کوتاهی در صیانت از بنای تاریخی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست خاطرنشان کرد: برای نگهداری و مراقبت از هویت تاریخی سرزمین کهن ایران نباید از هیچ اقدامی خودداری کرد و در این میان نقش سازمان های متولی پررنگ تر از دیگران است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار