شرکت تعاونی آموزشی، تولیدی ریحانه گستر با شماره ثبتی 4023 در بخش مرکزی خاش به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب و جمیله ایرندگانی به عنوان مدیر برتر در جشنواره تعاونیهای استان تهران و در آیین ویژه روز ملی تعاون تجلیل شد.
کد خبر: ۲۹۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 07 September 2016
شرکت تعاونی آموزشی ریحانه گستر خاش در بخش تعاونی آموزشی زنان موفق به کسب رتبه ممتاز کشور شد.
این شرکت با مدیریت جمیله ایرندگانی توانست به موفقیت دست پیدا کند و شب گذشته در آئین 'یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی' با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر صاحب نظران و مسولان کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.
پیش از این نیز شرکت تعاونی ریحانه گستر خاش در هشتمین جشنواره تعاونی های برتر ملی سال 1392 در زمینه آموزشی رتبه اول استان سیستان و بلوچستان را کسب کرده بود که در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تندیس هشتمین جشنواره تعاونی برتر در زمینه آموزشی را دریافت کرده بود.
جمیله ایرندگانی از کارآفرینان نمونه و مدیر شرکت تعاونی ریحانه گستر خاش با قدردانی از تلاشهای دولتمردان و حمایتهای ویژه فرماندار در جهت حمایت از اشتغال و تولید گفت: خوشبختانه با راه اندازی این شرکت توانسته ایم شماری از افراد بیکار منطقه را شاغل کنیم و در تولیدات بومی نیز توانسته ایم نیازهای برخی مراکز درمانی و آموزشی را برآورده سازیم.
وی افزود: برخی ادارات مختلف مانند راهداری، فنی و حرفه ای و غیره با این شرکت همکاری دارند.
وی اظهار داشت: 500میلیون ریال تسهیلات گرفتم و آموزشگاه خیاطی را ویژه خواهران و برادران راه اندازی کردم که برادران به صورت مستقیم وارد بازار کار می شوند.
به گفته وی لباس یک بار مصرف بیمارستانی را در کارگاه خودمان تولید می کنیم و مراکز بیمارستانی سراوان هم سفارش دارند.
فرماندار خاش گفت: توسعه فعالیتهای اقتصادی و تجاری در سطح منطقه و مرز از اولویت های مهم دولت است.
محمداکبر چاکرزهی افزود: در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی کارهای بسیار ارزشمندی در این دولت انجام شده که در حوزه بانوان اقدامات بسیار چشمگیر است.
وی اظهار داشت: هفته دولت امسال در جهت حمایت از کارآفرینان یک کارگاه تولید لباس های یکبار مصرف بیمارستانی در خاش افتتاح شد که سابق بر این لباس های یکبار مصرف مورد نیاز بیمارستان خاش از شرکتهای تجهیزات پزشکی تهران تامین می شد.
وی افزود: مزیت مهم کارگاه تولید لباس این است که زمینه ایجاد شغل برای 25 نفر را فراهم ساخته و نیازهای لباس برای مراکز خدماتی، مدارس و لباس یکبار مصرف بیمارستانهای خاش و سراوان را تامین می کند.
بخشدار مرکزی خاش هم گفت: هم اینک 12 تعاونی مرزنشین و چندین شرکت تعاونی در این بخش فعال هستند که افزون بر 15 هزار 400 نفر را زیر پوشش قرار داده اند.
مجتبی شجاعی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به نهضت تعاون به عنوان سرمنشأ مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش معطوف شد به طوری که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاون در کنار بخشهای دولتی و خصوصی از جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: افزایش سهمیه مبادلات مرزی در کنار نظارت متولیان بخش تعاون نیز از ضرورتهای تعاونی های منطقه است.
شجاعی تصریح کرد: برخی معافیت های مالیاتی برای تعاونی های مرزنشین، احیا مشوق جوایز صادراتی، منطقه ای نمودن صادرات برخی کالاها و حمایت های تسهیلاتی از جمله پیشنهادات لازم برای برجسته کردن و احیا مجدد برخی تعاونی هاست.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار