رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز گفت: در نقاط مختلف کشور و در برخی شهرهای دنیا مانند تورنتوو نیویورک شیشلیک، با نام شیشلیک شاندیز تهیه می شود.
کد خبر: ۲۹۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 05 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حشمت الله متین‌فر، در نشست خبری طرح فرهنگی مردمی نذر مهر، درخصوص پیشینه تاریخی این شهرستان، اظهار کرد: براساس مطالعات تاریخی که از غار مغان و سنگ‌نگاره های تاریخی به دست آمده، پیشینه تاریخی شهرستان طرقبه و شاندیز به 5 هزار سال قبل برمی‌گردد.
وی درخصوص ثبت ملی شیشلیک در فهرست آثار ملی، بیان کرد: بنا بر مطالبه مردم شاندیز، این غذا در فهرست میراث جهانی هم ثبت می شود.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز درخصوص روستاهای هدف گردشگری در شهرستان بینالود، عنوان کرد: روستاهای ابرده سفلی، مغان و کنگ به عنوان سه روستای هدف گردشگری در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
متین فر با بیان این مطلب که هنر ارغوان بافی در طرقبه و پوستین دوزی در شاندیز به ثبت رسیده است، گفت: در این شهرستان 150اثر تاریخی وجود دارد که 22اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه از گردشگرانی که به شهرستان طرقبه شاندیز می‌آیند آمار دقیقی در دست نیست، اظهار کرد: اگر از آمار دستگاه‌های ترددشمار طرقبه شاندیز استفاده کنیم، روزانه حداقل 300هزار خودرو در این مسیر تردد می‌کنند.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز تعداد واحدهای پذیرایی این شهرستان را 200واحد بیان کرد و افزود: از این تعداد 160واحد مجوز دارند و تعدادی هم هنوز نتوانستند شرایط اخذ مجوز را فراهم کنند.
متین فر در پایان خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف کشور و در برخی شهرهای دنیا مانند تورنتوو نیویورک شیشلیک، با نام شیشلیک شاندیز تهیه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار