مدیرعامل دهکده شاندیز با اشاره به طرح فرهنگی مردمی «نذر مهر» گفت: در این برنامه با محوریت «شیشلیک برای همه» می خواهیم حرکتی انجام بدهیم تا اقشار مختلف مردم از این غذا استفاده کنند.
کد خبر: ۲۹۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 05 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر سجادی در نشست خبری طرح فرهنگی مردمی نذر مهر که در دهکده شاندیز برگزار شد، با بیان این مطلب که سال گذشته شاهد حادثه تلخ منا بودیم و متاسفانه بسیاری از هم وطنان ما عزادار شدند، افزود: تصمیم گرفته‌ایم امسال مراسم جشن عید قربان را به صورت خاص و ویژه برگزار کنیم.
وی محوریت برنامه خود را «شیشلیگ برای همه» عنوان کرد و گفت: دوستان ما همیشه این دغدغه را دارند که چرا باید بعضی از غذاها برای قشر خاصی باشد، بنابراین می خواهیم با کمک دوستان خود در این شهرستان حرکتی انجام بدهیم که بگوییم شیشلیک هم غذایی است که اقشار مختلف مردم می توانند استفاده کنند.
مدیرعامل دهکده شاندیز در ادامه به تشریح طرح فرهنگی مردمی نذر مهر پرداخت و گفت: برنامه ریزی کرده ایم که از شانزدهم ماه جاری تا بیست و دوم که روز عید قربان است، مردم و خیرین طرقبه و شاندیز و مشهد، نذورات و قربانی‌هایی که دارند از جمله گوشت و دیگر مایحتاج تهیه غذا را در اختیار رستوران‌دارهایی که معرفی می کنیم قرار بدهند تا آن‌ها غذاهایی با کیفیت عالی طبخ کنند.
وی ادامه داد: رستوران ها این غذاها را دراختیار نذرکنندگان قرار می دهند و یا اگر خیرین آمادگی پخش غذا را نداشتند، با کمک کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و موسسات خیریه که با ما همکاری دارند، غذاها را از 23 إلی 25شهریورماه بین نیازمندان توزیع می کنیم.
وی در پایان با بیان این مطلب که نماد این مراسم این است که پخش کنندگان غذا لباس احرام بر تن دارند، خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که امسال نوبت حج داشتند و نتوانستند به مکه مشرف شوند، چند روز برای این حرکت فرهنگی و اجتماعی وقت بگذارند و احساس کنند به مکه مشرف شده اند.
همچنین  در این نشست حجت الاسلام والمسلمین بهمنی، امام جمعه شهر شاندیز، این طرح را بسیار خداپسندانه و ارزشمند دانست و از مردم متدینی که امسال در مراسم حج غایب بودند خواست تا در این حرکت فرهنگی شرکت کنند.
وی همچنین نقش ایران در برائت از مشرکین را ویژه و پررنگ دانست و گفت: یکی از دلایلی که مانع از حضور ایران در مراسم حج شدند این بود که مسئله برائت از مشرکین در حج کمرنگ شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار