شهرداری شیراز و مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو ظهر پنجشنبه تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
کد خبر: ۲۸۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 01 September 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز: شهردار شیراز در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه حفظ میراث ناملموس را به معنای تقویت نظام اجتماعی، خانواده و مردم دانست و اظهار داشت : برای حمایت از تمام اقداماتی که موجب تقویت فرهنگ و آداب و سنن ایرانی اسلامی بشود این شهرداری آمادگی لازم را دارد .
علیرضا پاک فطرت افزود: برای داشتن جامعه ای سالم باید روح افراد آن جامعه را سالم نگهداشت چرا که سلامت روح در گرو آگاهی از گذشته و داشته های تاریخی غنی است.
رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس هم گفت: حمایت از میراث فرهنگی ناملموس در پنج حوزه متون شفاهی، دانش سنتی، هنرهای اجرایی، آئین ها و صنتعگری قابل پیگیری است.
یدالله پرمون افزود: اگر به دنبال حفظ کالبد بناهای تاریخی هستیم و برای آن استراتژی داریم، زمانی می توانیم آن را اجرایی کنیم که روح در کالبد بنا دمیده باشیم.
وی این را هم اضافه کرد که اواخر فروردین سال آینده ایران میزبان 2 اجلاس بین المللی است که شیراز را به عنوان میزبان آنها پیشنهاد داده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار