کد خبر: ۲۸۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 31 August 2016
مصباحی‌مقدم:بنای مشورت با آیت‌الله مصباح را نداریم /موسوی می‎‌توانست رییس‌جمهوری بعدی باشد اگر...

 حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: 

* بنای جامعه روحانیت ورود به انتخابات است؛ در صورتی که جامعه مدرسین هم قبول کند، به صورت مشترک با یکدیگر در این زمینه همکاری می‌کنیم.

* {در مورد دیدار یزدی و موحدی کرمانی} این دیدار فعلا در حد پیشنهاد است و اطلاع ندارم تماس برقرار شد یا خیر

* بنای جامعه روحانیت ورود به انتخابات است؛ در صورتی که جامعه مدرسین هم قبول کند، مشترکا همکاری می‌کنیم؛ بیشتر از این دنبال چیزی نیستیم. خودم هم کاندیدا نیستم و هنوز وارد مصادیق نشدیم.

* {درباره شرط آیت‌الله مصباح‌یزدی برای جامعتین مبنی بر حمایت از جلیلی یا لنکرانی} آنچه گفتید در مورد شرط آیت‌الله مصباح  یزدی، مربوط به دوره گذشته است. در دوره جدید  نه چنین چیزی داریم، نه اینکه از جامعه روحانیت بنای مشورت با ایشان را داریم، دوره قبل هم ایشان به میدان نیامد.

*  الان عبور از روحانی معنی ندارد چون هنوز بحثی مطرح نشده است.

* نه به احمدی‌نژاد اقبال داریم، نه به افرادی که او را معرفی می‌کنند

* هیچ گاه به فکر ائتلاف با اشخاص نبودیم، با تشکل‌ها اتلاف می‌کنیم، با آیت‌الله محمد یزدی هم تلاش می‌کنیم در قالب جامعه مدرسین به همگرایی و ائتلاف برسیم؛ نه با شخص.

*{در مورد دعوت از روحانی، هاشمی و ناطق و امامی کاشانی}   این بزرگان جلسه قبل قرار بود دعوت بشوند و این کار صورت گرفت، امیدواریم آقایان هم مرحمت کنند بیایند. آنها عضو بنیانگذار هستند، لذا ما امید و انتظار خود را برای تشریف‌فرمایی آنها اعلام می‌کنیم، راهی هم جز این نداریم.

* نشانه جدی وجود ندارد که صلاحیت آقای روحانی را برای انتخابات سال بعد زیر سوال ببرد.

* اگر موسوی نتیجه انتخابات را می‌پذیرفت، رییس جمهور بعدی بود

* به عنوان نماینده سه دوره مجلس گلایه از قوه قضاییه دارم که باید در هنگام خود به اتهامات دولتمردان قبل می‌پرداخت. مجلس چند بار تخلفات رییس جمهور را به رای گذاشت و به قوه داد. می‌گویند پرونده در جریان است، آیا نباید به عموم گزارش شود؟ ما نمی‌گوییم ضربتی انجام شود، اما مردم باید مطلع باشند. تکلیف انتخابات دوره بعد را این رسیدگی‌ها مشخص می‌کند.

* گفته شده به اتهامات آقایان موسوی و کروبی رسیدگی قضایی شود؛ شفاف‌ترین پاسخ را در این مورد رهبری دادند. به نظر می‌رسد محاکمه به نفع آنها و نظام نیست؛ محاکمه بدون پشیمانی آنها محکومیت‌شان را سنگین می‌کند. از طرفی اجرای این محکومیت هم به صلاح نیست. بازتاب داخلی وزارت خارجی آن به نفع نظام نیست، لذا اگر تجدید نظری از سوی خود آنها صورت گیرد، شاید بشود به صورتی مساله را حل کرد اما آنها طوری رفتار داشتند که گویی بر حق‌اند پس بهتر است محاکمه را کنار بگذاریم./خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار