رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی گفت: مشکلی که از سالیان گذشته گریبان‌گیر کوهنوردی است عدم وجود سالن اختصاصی است که با وجود این مشکل موفق به کسب مقام کشوری شده‌ایم.
کد خبر: ۲۸۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 31 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، احمد زحمتکش با بیان این مطلب، اظهار کرد: در پنج ماه ابتدای سال بحث تخصصی هیمالیانوردی را داشتیم و صعودهایی از جمله صعود آقای علیرضا نوروزی از شهرستان نیشابور در مرداد و شهریورماه به دوقله هفت هزار متری در سال جاری و سال گذشته و تیم هفت نفر کوهنوردی پویا با مجوز شورای برون مرزی به قله 7439 متری پوبدا که یکی از قلل پنج‌گانه هفت هزار متری است، صعود کردند و مراسم استقبال را انجام دادیم.

وی گفت: اردوهای هیمالیا نوردی بصورت ماهانه را در هیئت  شهرستان‌ها و استان داریم، در رده سنی نونهالان و نوجوانان پسر و دختر تقریبا دارای مقام اول در کشور هستیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی بیان کرد: حدود 16 نفر دعوت شده به تیم ملی داشتیم که در مرحله نهایی آن 12 نفر حضور دارند که بعضی در دو رشته حضور دارند و در مجموع دارای 16 جایگاه هستیم و امیدواریم بتوانند سهمیه مسابقات آسیایی را که در تهران برگزار می‌شود، کسب کنند.

زحمتکش تصریح کرد: در رابطه با استعدادیابی تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌ایم که از اول مهرماه این فعالیت بصورت گسترده شروع می‌شود،در حیطه محیط زیست پیرو محافظت از محیط کوهستان تفاهم‌نامه‌ای مدیرکل محیط زیست استان داشتیم که به دنبال آن کارهای زیست محیطی از جمله تشکیل گروه دیده‌بانی مجازی را تشکیل دادیم، این گروه مسائل زیست محیطی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در ذیل تفاهم‌نامه‌ همکاری آموزشی نیز با سازمان حفاظت محیط زیست داریم و با شرکت در سرشماری‌ها و همکاری با دادستانی در تخریب مناطق تصرف شده در جنوب شهر فعالیت داریم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با همگانی شدن کوهنوردی اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم در کوهنوردی بحث کوه‌پیمایی عمومی است و در این راستا تفاهم نامه‌ای با شهرداری داریم تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک کوه‌پیمایی در سطح محلات و بسیج محلات را داشته باشیم.

زحمتکش با بیان این که 26 شهرستان در استان فعالیت دارند گفت: مشکلی که از سالیان گذشته گریبان‌گیر کوهنوردی است عدم وجود سالن اختصاصی است که با وجود این مشکل موفق به کسب مقام کشوری شده‌ایم.

وی بیان کرد: ان‌شا‌ءالله مسئولان فعالیت کنند تا بتوانیم در سال 2017 که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است فعالیت بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با اشاره به این که مسئولان تربیت بدنی استان کمک فراوانی را به ما کرده‌اند، تصریح کرد: سالن اختصاص 15 خرداد را داریم که این سالن حدود هشت سالی است در دست پیمانکار است ولی هنوز قابل بهره‌برداری نیست و تاکنون 800 میلیون تومان روی آن هزینه شده است که نیاز به همین میزان بودجه برای تکمیل آن است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار