کد خبر: ۲۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 22 August 2016


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: غفلت مدیران اجرایی در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: شهرستان ساوجبلاغ به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایی مطلوب و بهره‌مندی از آب و هوای مناسب و وجود باغات و اراضی کشاورزی گسترده، همواره در معرض تهدید افراد سودجو و زمین‌خواران قرار داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دهه‌های اخیر و به دلیل غفلت و بی‌توجهی‌هایی که صورت گرفته، شاهد تخریب بخش مهمی از باغات و اراضی ملی و کشاورزی بوده‌ایم که این امر آسیب جدی به محیط زیست و زیبایی بصری شهرستان وارد کرده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در ساوجبلاغ گفت: به همین دلیل اولویت اصلی مدیریت ارشد استان البرز و مدیریت ارشد این شهرستان برخورد با تعرض به اراضی ملی، تخریب باغات، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز است.

پالیزگیر بیان داشت: در جلسات مختلف به مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید شده است که تحت هیچ شرایطی کم‌کاری و غلفت در این حوزه پذیرفتنی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید به طور مرتب گزارش عملکرد خود را در این حوزه به فرمانداری ارائه دهند.

وی افزود: بر اساس قانون برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل شهرها با شهرداری‌، در بافت‌های روستایی با بخشداری‌ها و در خارج بافت با جهاد کشاورزی است و به مدیران این بخش‌ها تاکید شده که باید به طور هفتگی و حتی روزانه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این شهرستان گلایه‌های فراوانی دارند و این گلایه‌ها به حق و قانونی است و انتظار داریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه، به وظائف خود به درستی عمل کنند.

پالیزگیر اظهار داشت: البته در این مدت کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد همکاری و تعامل نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و نهادهای اجرایی در سطح شهرستان ساوجبلاغ هستیم.

وی افزود: همچنین طرحی در دستور کار قرار دارد که با همکاری شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به طور مرتب و شبانه‌روزی، ساخت و سازها در سطح شهرستان رصد شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی بلافاصله با افراد سودجو و متخلف برخورد می‌شود.

پالیزگیر در پایان گفت: تحقق این طرح نیازمند مشارکت و همکاری مردم است و انتظار داریم که شهروندان به عنوان یاور دستگاه‌های اجرایی در این حوزه عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار