معاون فرهنگی اوقاف ‌فارس از شرکت ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان ‌در آزمون طرح ملی حفظ قرآن شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 26 April 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس:حجت‌الاسلام سید میثم حسینی اظهار داشت: در چهارمین سال از آزمون طرح ملی حفظ قرآن، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور، سهمیه استان فارس از این طرح 22 هزار و 500 نفر از استان فارس است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به همزمانی این آزمون در شیراز و استان فارس با سراسر کشور بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اوقاف کشور طرحی را با چشم‌انداز چهارساله تدوین و باهدف تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن، در کشور اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا برای هر استان نیز سهمیه‌ای برای هرسال مشخص می‌شود، گفت: در سال نخست اجرای این طرح سهمیه استان فارس، 15 هزار نفر، سال دوم 17 هزار نفر، سال سوم 20 هزار نفر و امسال 22 هزار و 500 نفر است.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس با بیان اینکه این آزمون در 11 گروه برگزار می‌شود گفت:‌ گروه یک جزء 30؛ گروه 2 جزء 30 و 1؛ گروه 3 جزء 30، 1 و 2؛ گروه 4، 5 جزء؛ گروه 5، 10 جزء؛ گروه 6، 15 جزء؛ گروه 7، 20 جزء؛ گروه 8، حفظ کل؛ گروه 9، حفظ موضوعی 150 موضوع؛ گروه 10 حفظ موضوعی 300 موضوع؛ گروه 11 از کتاب مسافران آسمان 120 موضوع برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سه سال گذشته پیش‌بینی می‌شود که شهرستان‌های شیراز کازرون و فسا بیشترین شرکت‌کنندگان در این طرح را به‌خود اختصاص دهند.

حسینی اظهار داشت: به تمام کسانی که مجموع امتیازات آن‌ها در آزمون‌های شفاهی و کتبی بالاتر از 70 باشد گواهی پایان ‌دوره از طرف اوقاف تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه به 14 نفر نیز به قید قرعه جوایزی چون کمک‌هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس با اشاره به اینکه موج قرآنی بسیار خوبی در استان فارس ایجاد شده است، تصریح کرد: این موج قرآنی بسیار خوب در بین مردم نفوذ کرد به‌طوری که در نخستین سالی که مسابقات قرآن را در استان فارس راه‌اندازی کردیم، تنها 200 نفر در آن شرکت کردند اما امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از تعداد سهمیه مصوب ثبت‌نام کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان و مربیانی که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند می‌توانند به ادارات اوقاف شهرستان‌ها، امامزادگان واجب‌التعظیم، حسینیه‌ها و مساجد مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ آ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار