رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان که کسی بهتر از خبرنگاران بر مشکلات حوزه بهداشت و درمان تسلط ندارند و خبرنگاران افرادی هستند که می‌توانند دانشگاه علوم پزشکی را در گرفتن مطالباتشون در سفر هیئت دولت یاری کنند.
کد خبر: ۲۷۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 10 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت با اشاره به مشکلات خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مظلوم‌ترین قشرهای جامعه خبرنگاران هستند، اگر حکومتی می‌خواهد پایدار بماند و پایه‌های حکومتش محکم باشد باید به اصحا رسانه‌اش اهمیت دهد و مشکلات آنها را بررسی کند.

وی افزود: کمک خبرنگاران می‌تواند مشکلاتی که در دانشگاه علوم پزشکی را داریم بهتر و زودتر حل کند و کمک اصحاب رسانه یک موضوع بسیار مهم برای مجموعه دانشگاهی علوم پزشکی است زیرا هیچکس بهتر از خبرنگاران از مشکلات این نهاد باخبر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاه به آمار بیمارستان‌های موجود در استان گفت: در سطح استان  هزار تخت در قالب 20 بیمارستان داریم که از مجموعه این بیمارستان‌ها تعداد 15 بیمارستان دانشگاهی، 3 بیمارستان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان خصوصی هستند.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: در این 20 بیمارتان موجود در سطح استان 2 هزار تخت خواب داریم که به متوسط هر بیمارستان تقریبا 100 تخت دارد و مهمترین مشکل ما این است که حدود هزار تخت ما در شهرهای کوچکی هستند که به صورت کامل از این تخت خواب ها استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به ضریب اشغال تخت خواب‌ها در استان مرکزی گفت: ضریب اشغال تخت خواب‌ها در شهرهای کوچک در حدود 20 درصد و در اراک 100 درصد است که بعضی اوقات مجبور هستیم مریض را در راهروهای بیمارستان بستری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه‌ای نمی‌شود تناسبی را بین ضریب اشغال تخت خواب‌ها ایجاد کرد و تنها راه حل این مشکل ساخت بیمارستان 1000 تخت خوابی است که دولت قول را آن داده است.

طاهراحمدی با اشاره به هزینه‌هایی که برای بستری بیمارها از طرف دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود گفت: هزینه‌ای که مریض در بیمارستان‌های علوم پزشکی پرداخت می‌کند خیلی کمتر از هزینه‌ای است که دانشگاه پرداخت می‌کند به طور مثال در کمیجان برای یک شب بستری بیمار مبلغی در حدود یک و نیم میلیون دانشگاه پرداخت می‌کند ولی این امر سبب نمی‌شود که به مسائل رفاهی و آسایشی بیماران نپردازیم.

وی ادامه داد: فاز اول ساخت بیمارستان ولیعصر با 13 طبقه تمام شده است و فاز دوم آن با 2 میلیارد و یکصد هزار تومان در حال آغاز شدن است همچنین در بیمارستان آیت الله خوانساری 64 تخت داریم درحالی که در استان 6 هزار نفر بیمار سرطانی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با شاره به سفر هیئت دولت با استان گفت: خبرنگاران می‌توانند در وصول طلب ما از دولت در این سفر کمک‌های فراوانی داشته باشند و اولین مساله تامین 480 تخت قول داده شده برای بیمارستان ولیعصر و دومین موضوع تعداد 90 تخت اضافه شده برای بخش‌های جدید بیمارستان آیت الله خوانساری است.

طاهراحمدی بیان کرد: با تمام این کمبودهایی که در حوزه سلامت و درمان داریم همچنان تلاش کردیم تا رضایت مردم را بدست آوریم در کشورهایی که از نظر تجهیزات کامل هستند همچنان 30 درصد مردم اعلام نارضایتی دارند و نارضایتی مردم استان از خدمات درمانی امر طبیعی است ولی ما در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به شایعه‌ای که در رابطه با جواب آزمایش ادرار بیماری اخیرا در فضای مجازی منتشر بوده گفت: مریضی با درد شدید کلیه به بیمارستان مراجعه می‌کند و پزشک آزمایشگاه برای تسریع بخشیدن به کار آن و به سبب اینکه در جواب آزمایش بیمار خون دیده می‌شود جواب آزمایش را دست نویس می‌کند و منتظر چاپ آن نمی‌مانند حالا عده‌ای سودجو این کار انسان دوستانه پزشک را نادیده گرفته و شایعاتی را در این خصوص ایجاد کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوابگاهی که برای دختران در سردشت احداث کردیم 130 اتاق، 80 سرویس بهداشتی و 50 سرویس حمام دارد که در زمینی به مساحت 8 هزار و 500 متر احداث شده است.

طاهراحمدی با اشاره به امکانات این خوابگاه گفت: این خوابگاه ظرفیت اسکان برای 700 دانشجو را دارد که تمام امکانات رفاهی از قبیل سالن کامپیوتر، نمازخانه، سلف و غیره را دارد که مبلغ ریالی ساخت خوابگاه در حدود 12 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
ان شاءالله همگی به راه راست هدایت شویم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار