نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار؛
تابناک: آیت الله دری نجف آبادی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار صداقت و امانت داری را دو ویژگی خبرنگاران خواند و آن ها را در پیشبرد مسائل اجتماعی و سیاسی کشور موثر دانست.
کد خبر: ۲۷۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 07 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در استانداری مرکزی به همت خانه مطبوعات استان مرکزی برگزار شد گفت: کار خبری در کشور جمهوری اسلامی ایران براساس چارچوب ها و قوانین اسلامی تعریف می شود و طبیعتا مفهوم، قداست و شرافت خبرنگاری در ایران  نسبت به کشورهایی که دارای نظام سکولار، لیبرالیسم، حامی اسرائیل و داعش هستند در هدف، روش، نگرش ها و ارزش ها متفاوت است.

امام جمعه اراک ادامه داد: خبرنگاران سرمایه های افتخار آمیز کشور و مایه شرف و عزت ایران اسلامی هستند و در جهت حفظ  ارزش های دینی، اخلاقی، سیاسی و اصول امام اعتقادی امام راحل قدم بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خبرنگاری کاری مقدس، نقش آفرین و آگاهی دهنده هم در سطح داخلی و هم  در سطح منطقه ای و بین المللی است تصریح کرد: خبرنگاری در اشاعه فرهنگ سبک زندگی اسلامی و رشد و توسعه کشور و اجرایی شدن هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی موثر است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه خبرنگاران در آگاهی دادن به مردم و افشا سازی حکیمانه و خردمانه موثر اند گفت: نقد دلسوزانه ارزشمند و راهنما است خبرنگاران باید صداقت و امانت داری را به طور کامل رعایت کنند.

ایشان خاطر نشان کرد: تحلیل خردمندانه و در چارچوب مسائل کلی جامعه و نظام لازم است و باید خبرنگاران  به جنگ چالش های اجتماعی بروند و زبان گویای مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با مطرح کردن مشکلات خبرنگاران گفت: حداقل ها این است که خبرنگاران بیمه باشند، بیمه اجتماعی، بیمه عمر و بیمه سلامت به جای این که دولت به همه یارانه بدهد، باید به قشر خاصی داد تا بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

وی افزود: مساله پرداخت های نجومی صورت گرفته به بعضی از مدیران، حق ماموریت ها و پاداش های سرسام آور برخی مدیران در مقابل مسائل و مشکلات خبرنگاران که از حداقل ها نیز برخوردار نیستند باعث شده است ما در برابر خبرنگار و غیر خبرنگار احساس شرمندگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در حسن ختام صحبت های خود گفت: باید با اتحاد و وحدت در جهت تحقق آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم و اگر کسی خیال کند در کشور می تواند تنها پیروز شود و به قله های بزرگ دست پیدا کند خیالی محال است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار