کد خبر: ۲۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 03 August 2016
تابناک / مجسمه حکیم عمر بن خیام به عنوان یکی از نمادهای ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه ساخته شد.

به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا و سیما ، استسفر استاندار گیلان به آستراخان روسیهاندار آستراخان روسیه چندی پیش با هدف تقویت مناسبات 2 جانبه با ارسال دعوتنامه ای از محمدعلی نجفی برای سفر به این استان دعوت کرد.

الکساندر ژیکلین دراین دعوتنامه با اشاره به اینکه با افتخار سفر خود را در اردیبهشت ماه 1393 به یاد دارم آورده است : اعتقاد دارم که سفراستاندار گیلان در رأس هیاتی گامی دیگر برای توسعه و گسترش همکاری های تجاری – اقتصادی سودمند 2 جانبه و انسان دوستانه خواهد بود و این ملاقات ها و مذاکرات باعث افزایش توانمندی های می شود.

استاندار آستراخان روسیه در دعوت نامه اش با ابراز خوشحالی از رونمایی تندیس عمر بن خیام که بعنوان نمادی از جمهوری اسلامی ایران در روسیه نصب خواهد شد نوشته است : پرده‌ برداری از مجسمه این فیلسوف، ستاره شناس ، ریاضیدان و شاعر بزرگ ایرانی در شهرآستراخان بعنوان نشانی ماندگار در تاریخ و تمدن جهانی باقی خواهد ماند.
استاندار گیلان هم گفت : نصب مجسمه عمر بن خیام در یکی از پارک های آستراخان روسیه در راستای تحکیم و توسعه تعاملات منطقه ای بین کشورهای حاشیه دریای خزر بعنوان دریای صلح و دوستی  انجام شد.
آقای نجفی افزود : هر کدام از کشورهای آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان نماد ملی کشور خود را در شهر آستراخان روسیه ساخته و نصب کرده اند.
وی گفت : با هماهنگی طرف روسی مجسمه حکیم عمر بن خیام  به عنوان یکی از نمادهای ملی جمهوری اسلامی ایران با دست اندرکاری گیلان ساخته شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه پس از فروپاشی شوروی و تشکیل جمهوری های مستقل ، فرصت مناسبی برای کشورمان و بالاخص استان گیلان به عنوان استان پیشرو در زمینه ارتباط  با روسیه پیش آمد تا از توانمندی های بالفعل و بالقوه خود برای  کسب درآمد و توسعه سرمایه گذاری ها استفاده شود.
آقای نجفی افزود : گیلان به دلیل داشتن مرزهای مشترک دریایی با روسیه ، تعاملات سازنده و جدیدی را با مناطق مختلف روسیه نظیر استان آستراخان بعنوان دروازه ورود به آن کشور آغازکرد ، بطوری که در مراودات با استان های جنوبی روسیه استان معین است.
وی گفت : آستراخان نیز شاهراه ارتباط  تجاری بین گیلان و روسیه است.
 استاندار گیلان همچنین با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری برای  بهره ‌گیری از توان استان‌ها در گسترش همکاری ها با همسایگان گفت : خوشبختانه با همکاری وزارت کشور و وزارت امور خارجه زمینه بهره ‌گیری از توان استانداری‌ها برای بهبود روابط  منطقه‌ای مهیا است. محمد علی نجفی بازدید از سرای تجاری ایرانیان - بنادر - مراکز اقتصادی و رسانه‌ای و همچنین دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران -  تجار مقیم و الکساندر ژیکلین استاندار آستراخان  را از مهمترین برنامه های سفر 2 روزه اش اعلام کرد.
الکساندر ژیکلین استاندار آستراخان روسیه اردیبهشت ماه سال 93 در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی ، تجاری و فرهنگی به گیلان آمد و ضمن دیدار با استاندار گیلان، از منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی و نیز چند طرح تولیدی در شهرهای رشت و لاهیجان بازدید کرد.
در این سفر، تفاهم نامه خواهرخواندگی شهرهای رشت و آستراخان نیز به امضای شهرداران این 2 شهر رسید.
شهر بندری آستراخان که در جنوب غربی بخش اروپایی روسیه قرار دارد به دلیل قرار داشتن در دهانه‌ ورودی رودخانه ولگا به دریای خزر یک شاهراه آبی - زمینی به شمار می‌آید.
200 شرکت ایرانی  در این شهر فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار