استاندار قزوین گفت: امنیت پایدار در جامعه که توسعه پرشتاب را ممکن می کند مرهون تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی است.
کد خبر: ۲۷۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی در همایش فرماندهان کلانتری ها و پاسگاههای  فرماندهی انتظامی استان گفت: کارنامه نیروی انتظامی بسیار درخشان است که با تلاش اگاهانه و هوشمندانه نیروها امنیت پایداری را برای مردم به ارمغان آورده است.

استاندار بیان کرد: هیچ اتفاقی در کشور به نتیجه نمی رسد مگر آنکه امنیت کامل برقرار باشد و مردم احساس امنیت بالایی داشته باشند.

همتی تصریح کرد: امنیت اساس و بنیان توسعه هر جامعه ای است که درحال حاضر با همراهی و حضور مردم و تلاش نیروهای انتظامی وامنیتی شاهد امنیت پایدار در جامعه هستیم.

استاندار بیان کرد: تا امنیت در کشور برقرار است قدر آن را نمی دانیم و به عوامل ایجاد آن توجه نمی کنیم اما زمانی که امنیت در جایی خدشه دار شود متوجه اهمیت آن می شویم و کوشش افراد دیده می شود.

وی افزود: برای رسیدن به یک امنیت پایدار، بین مردم و پلیس باید رابطه ای قوی شکل گیرد زیرا مردم در راستای تامین امنیت نقش بسزایی ایفا می کنند.

استاندار در ادامه به نقش موثر مردم در کنار نیروهای انتظامی در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: مردم در تامین امنیت داخلی کشور در کنار نیرو های انتظامی نقش کارآمدی دارند و اگر رابطه مردم و پلیس تقویت شود با آموزش و فرهنگ سازی می توان از ظرفیت های مردمی استفاده کرد و به امنیت پایدار رسید.

همتی بیان کرد: استان قزوین در طول تاریخ در ردیف استان های خوش نام بوده و با مردمانی متدین و مذهبی از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید این هویت تاریخی را حفظ کنیم.

وی افزود: با پیشرفت اطلاعات و رسانه ها جامعه کنونی با گذشته فرق کرده و در راستای انتقال سریع اطلاعات، شاهد پیامدهای آن در جامعه هستیم لذا باید از جایگاه ارتباطات برای رسیدن به اهداف خود بخوبی استفاده کنیم.

همتی در ادامه گفت: باید بر پایه عقلانیت و به دور از هیجان و احساسات برای رسیدن به یک جامعه خوش نام و گام نهادن در مسیر توسعه گام برداریم و با عمل کردن به وظایف خود به ایجاد آرامش در جامعه کمک کنیم.

استاندار افزود: برخی موضوعات حساس نباید رسانه ای شود زیرا انعکاس این اخبار باعث تشویش اذهان و احساس ناامنی می شود ضمن آن که باید در چارچوب قانون به صورت قاطع با متخلفان برخورد شود.

همتی در ادامه بیان کرد: برخی موضوعات که در سطح جامعه منتشر می شود بازتاب جهانی و کشوری پیدا می کند لذا باید نسبت به انتشاربرخی اخبار حساسیت نشان داده تا بتوان از احساس ناامنی و تشویش اذهان پیشگیری کرد.

استاندار افزود: نیروهای انتظامی باید مسائل و اقدامات خود را به طور مستمر کارشناسی و تحلیل کرده و در این مسیر از ظرفیت های مردمی استفاده کنند.

وی گفت: امروز پلیس از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است و احساس امنیت را در میان شهروندان تقویت و به آرامش کمک کرده است.

همتی اظهارداشت: سرعت عمل نیروهای انتظامی استان که با اقدامات سریع خود در برخورد با مسائل، احساس آرامش و امنیت مناسبی را به جامعه منتقل کرده و به اعتماد بین پلیس و مردم کمک کرده اند جای تشکر و قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار