کد خبر: ۲۶۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 31 July 2016


مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: تنوع قومی و فرهنگی در استان البرز یک ظرفیت بسیار ارزشمند به شمار می‌آید.

حمیدرضا عسگری‌مورودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به تهران و پایتخت کشور، یکی از استان‌های مهاجرپذیر به شمار می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر رشد جذب مهاجر به این استان به شکلی است که البرز را در رتبه نخست استان‌های مهاجرپذیر کشور قرار داده است.

مدیر کل اموراجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: در حال حاضر از مردمی از فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف و از 31استان کشور در البرز ساکن هستند و این تنوع فرهنگی و قومیتی یکی از ظرفیت‌های ارزشمند این استان به شمار می‌آید.

عسگری‌مورودی گفت: به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی از عبارت بسیار زیبا و با مفهوم ایران کوچک برای شهرستان کرج مرکز استان البرز استفاده فرموده‌اند.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشته باشیم که اگر از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و نتوانیم پتانسیل‌های موجود را به شکل صحیحی هدایت کنیم، تنوع فرهنگی ساکن در البرز می‌تواند به یک آسیب جدی تبدیل گردد.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در دولت فعلی برای بهره‌مندی صحیح و نظام‌مند از تنوع قومی و فرهنگی در استان البرز انجام شده و یکی از اولویت‌های ما استفاده از توان تشکل‌های مردمی و غیر دولتی در این حوزه است.

عسگری‌موردی ادامه داد: تا پیش از تشکیل دولت تدبیر و امید در استان البرز 240 تشکل غیردولتی ثبت شده و به طور رسمی فعالیت می‌کردند که برنامه‌های حمایتی دولت از این تشکل‌ها تاثیر مثبتی در افزایش کمی و کیفی فعالیت سمن‌ها داشته است.

وی تصریح کرد: تنها در سه سال دولت فعلی 180 تشکل غیردولتی در استان البرز درخواست مجوز کرده و مجوزهای لازم برای فعالیت قانونمند آنها صادر شده است.

مدیر کل اموراجتماعی استانداری البرز افزود: در شرایط فعلی لازم است که از توانمندی و ظرفیت‌های تشکل‌های دولتی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده صحیحی داشته باشیم و تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی علمی و کار کارشناسی صحیح است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار