مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از جمع‌آوری هزار و ۱۰۰ نفر متکدی از سطح شهر از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر اظهار کرد: از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های انجام شده از طریق سیستم قضایی که در تمام امور نظم‌بخشی به شهر به ویژه جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی آنها شهرداری را یاری کردند، تقدیر و تشکر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 712 و 713 قانون مجازات، تکدی‌گری یا کسانی که دیگران را به تکدی‌گری وادار کنند، جرم بوده و افراد خطاکار بر اساس قانون باید مجازات شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت پشتیبانی‌های انجام شده از طریق دادسرای عمومی و انقلاب شهر قم گفت: با این پشتیبانی‌ها در مقایسه با دیگر شهرها به ویژه کلانشهرها در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شهرداری 20 اکیپ از مأموران تخلفات شهری را در سطح شهر برای نظارت بر تخلفات شهری به ویژه فعالیت متکدیان در شهر مستقر کرده و نظارت عالی بر این امور دارد.

شفیعی با اشاره به آمار جمع‌آوری متکدیان از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه گفت: حدود هزار و 100 نفر از سطح شهر در مدت چهار ماه جمع‌آوری شدند که از این تعداد 644 نفر مرد بودند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم یادآور شد: 80 نفر بر اساس حکم قضایی به کمیته امداد برای اعزام به شهر خودشان معرفی شدند و کسانی که معتاد بودند، بر اساس مراجع قضایی به مراکز اعتیاد تحویل داده شدند و برای مردهای بومی که به طور تکراری جمع‌‌آوری شده بودند، حکم زندان تعیین شده و همچنین با افراد غیربومی‌ برخورد قضایی می‌شود.

وی با بیان اینکه 61 کودک خیابانی از سطح شهر جمع‌آوری شده و به سازمان بهزیستی تحویل داده شدند، گفت: نظارت در زمینه نظم بخشی به شهر باید به طور ویژه انجام شود، اگر چنین نباشد، در منظر شهری از نظر تکدی‌گری و دیگر تخلفات شهری وضعیت خوبی مشاهده نمی‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار