یک متخصص طب سنتی گفت: در زمینه آموزش طب سنتی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم, بهتر است که آموزش‌های طب سنتی وارد کتب دانش آموزان شود و این می‌تواند زیر ساخت مناسبی برای کار بلند مدت‌مان باشد.
کد خبر: ۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 24 April 2015
به گزارش تابناک یزد،محمد عزیزخانی متخصص طب سنتی اظهار داشت: در طب سنتی ما نیازمند جهش کیفی و کمی هستیم.

به گفته وی به نظر می‌رسد که آموزش‌های طب سنتی را به لایه های پایین تر جامعه ببریم ولی خط مقدم ما طب سنتی پزشکان هستند و پزشکان ضرورت و نیاز طب سنتی هستند که بتوانند سریع‌تر طب سنتی را با شرایط تطبیق دهند و بتوانند با توجه به نیاز‌های امروز جامعه آن را علمی کنند و بتوانند با بازخوردهایی که در درمان اتفاق می‌افتد, پویا باشند.

به گفته عزیزخانی خیلی از فرمول‌های دارویی وجود دارد که بوعلی سینا و دیگر بزرگان طب سنتی 1000 سال پیش برای مردم نسخه می‌کردند که اصل این فرمول‌ها صحیح است ولی باید آن را با جامعه امروزی تطابق دهیم.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: فرمول‌های داروهای طب سنتی را باید مطابق بدن‌های امروز درآوریم، چرا که طبع گوارش و کبدی مردم امروز ما ممکن است نسبت به گذشته تغییر کرده باشد و ما نیاز به بازنگری داریم.

عزیزخانی افزود: در زمینه آموزش طب سنتی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم, بهتر است که آموزش‌های طب سنتی وارد کتب دانش آموزان شود و با زبان ساده مزاج شناسی را به آنها آموزش دهیم و می‌توان در کتب اول دبستان مباحث طب سنتی را وارد کنیم و با زبان خیلی ساده آموزش دهیم.

وی گفت: سردی و گرمی و اخلاط 4گانه مانند بلغم, سودا, صفرا و دم را به آنها آموزش دهیم و این می‌تواند زیر ساخت مناسبی برای کار بلند مدتمان باشد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در سطوح دانشگاهی مباحث طب سنتی وارد شود و الزاماً فقط به دانشجویان پزشکی نپردازیم و واحدهای درسی و با توجه به صلاح دید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دروس آنها اضافه شود و هرچه رشته درسی به پزشکی نزدیک تر باشد تعداد واحدهای درس طب سنتی را اضافه کنند مثلا رشته پرستاری 4 واحد درسی یا برای ماماها, داروسازان و ... مصوب شود.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: دانشجویان پزشکی کشور آلمان تا 12 واحد درس طب سنتی می‌گذرانند و از نظر کمی باید دانشکده‌های طب سنتی را اضافه کنیم در کشوری مثل چین 246 دانشگاه طب سنتی دارند ولی ما هنوز دانشگاه طب سنتی نداریم و فقط دانشکده طب سنتی داریم و در این زمینه خلاءهایی وجود دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار