با حضور یک تیم آلمانی در استان قزوین ظرفیت سرمایه گذاری مشترک برای احداث نیروگاههای بادی در قزوین و تاکستان بررسی می شود.
کد خبر: ۲۶۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، روز دوشنبه با تشکیل جلسه ای در دفتر مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری قزوین طر ح ارائه شده از سوی یک شرکت آلمانی برای احداث نیروگاه بادی در قزوین مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

در این جلسه که نیکولاس ایچرت مسئول پروژه های نیروگاهی آلمان در کشورهای ایران، رومانی و مالدیو، بهنام ملکی مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین، سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز حضور داشتند در خصوص طرح سرمایه گذار خارجی برای احداث نیروگاه بحث و تبادل نظر شد.

نیکولاس ایچرت در این نشست گفت: با تجربه احداث نیروگاههای بادی درکشورهای مختلف آمادگی داریم در ایران هم از این نوع نیروگاهها احداث کنیم.

وی افزود: در ارزیابی از برخی مناطق استان قزوین از جمله تاکستان مشاهده شد ظرفیت های طبیعی بسیار خوبی در این محدوده وجود دارد که با داشتن ظرفیت های زنجیره ای نیروگاه از طراحی تا اجرا در صورت وجود بستر مناسب برای مشارکت در این استان هم آماده همکاری هستیم.

ایچرت تصریح کرد:تاکنون در ۱۸ کشور جهان نیروگاههای بادی توسط این شرکت ایجاد شده و بیش از ۱۹۰۰ توربین را نصب کرده ایم و ۸۱۰۰ توربین نیز در دست اجراست.

ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی در استان قزوین

وی در خصوص راه اندازی نیروگاه در قزوین هم گفت: در گام اول برای ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی آمادگی داریم که حدود ۷۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

این طراح نیروگاههای بادی یادآورشد: طرح های ما برای حضور در ایران بلند مدت است و در گام بعدی ظرفیت نیروگاه بادی قزوین تا ۱۰۰ مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: در صورت موافقت با اجرای این طرح از نیروها و امکانات بومی و استانی استفاده خواهیم کرد تا اشتغال برای منطقه نیز ایجاد شود و هزینه های شرکت نیز کاهش یابد.

در ادامه این جلسه در خصوص نحوه اختصاص زمین، تعیین محل موقت برای استقرار دکل ارزیابی و سنجش باد و نحوه مشارکت خارجی تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار