مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: سالانه حدود 10 درصد به تعداد بازنشستگان این استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا محسنی در مراسم افتتاحیه بخش رادیولوژی بیمارستان رازی استان قزوین که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: درمانگاه نبی‌اکرم(ص) در هفته تأمین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی در آبیک به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: اداره‌کل تأمین اجتماعی استان قزوین با 230 هزار بیمه شده اصلی و 61 هزار و 400 پرونده مستمری‌بگیر جمعیتی حدود 64 درصد از کل این استان که حدود 770 هزار نفر جمعیت استان قزوین از یک میلیون 200 هزار نفری کل استان را پوشش می‌دهد، دارا است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: میانگینی که این اداره‌کل افراد را تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار داده از میانگین کشوری و از استان‌ها نیز بالاتر است.

محسنی بیان کرد: به همین دلیل خدماتی هم در شعبات بیمه‌ای و هم در دو بیمارستان تأمین اجتماعی که در استان قزوین وجود دارد و همچنین درمانگاه‌هایی که کارهای درمان مستقیم سازمان را انجام می‌دهند، ارائه می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: امید است بتوانیم با تلاش نسبت به بیمه‌شدگان و مستمر‌ی‌بگیران در جامعه خدمات شایانی را ارائه داده و در این راستا نیز باید واقعیت‌ها را در نظر داشته باشیم که متأسفانه استان قزوین که پازل کوچکی از پازل کل کشور در سازمان تأمین اجتماعی است در حال حاضر با بحران عدم تطابق درآمدها و هزینه‌ها مواجه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: طی سال گذشته ماهانه 30 میلیارد تومان کسری در منابعی که متأسفانه با توجه به روند ورودی‌های سازمان که همان بیمه‌شدگان جدید است تقریباً چند سالی بوده که متوقف شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 10 درصد به تعداد بازنشستگان استان قزوین افزوده می‌شود در صورتی که حتی شاید یک درصد نیز به تعداد بیمه‌شدگان اجباری اداره‌کل تأمین اجتماعی این استان افزوده نشده و این مهم زنگ خطری است که چند سالی بوده که به صدا در آمده است.

وی بیان کرد: در سطح کشور ضریب وابستگی که در سازمان تأمین اجتماعی 25 سال پیش 11.6 دهم بود در حال حاضر در سطح کشور به 5.8 دهم رسیده که در استان قزوین این رقم ضریب وابستگی به 3.4 دهم رسیده است و موضوعی که به جرأت می‌توان گفت این بوده که اگر خود استان قزوین مستقل بود ورشکسته شناخته می‌شد و این موضوع حرف گزافی نیست.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین مطرح کرد: این اداره‌کل باید به طریقی در موضوع اشتغال، اقتصاد جامعه و متولیان صنعت اقداماتی را انجام دهد تا ورودی‌های این سازمان را که بیمه‌شدگان جدید هستند برای سال‌های آتی انجام داده شوند و این مهم با فعالیت تولید، صنعت و اشتغال که یک رابطه مستقیم با موضوعات تأمین اجتماعی دارد، در روند خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی محقق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار