نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: براساس اعلام شرکت فولاد سبزوار نتایج استخدامی این طرح قطعی شده و شرکت در انتظار باز شدن "ال سی" از سوی دولت برای جذب اعتبارات است.
کد خبر: ۲۶۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 16 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسین مقصودی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: 70 درصد فولاد سبزوار به بانک پارسیان واگذار شده و این مجموعه برای جلوگیری از تعطیلی طرح فولاد سبزوار بایستی اقدامات لازم در زمینه تامین اعتبارات را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح فولاد سبزوار از مطالبات مردم منطقه غرب خراسان رضوی است تصریح کرد: متاسفانه در گذشته به این طرح توجه جدی نشده و همین موضوع سبب شده تا طرح روند اجرای آن با کندی پیش برود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه برای اتمام این طرح اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان نیاز است گفت: اکنون فاز نخست طرح آماده بهره‌برداری شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی بایستی اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از آن را تامین کند.

وی با اشاره به نشست تخصصی با مدیرعامل بانک پارسیان و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در این نشست بخش مهمی از مشکلات طرح گاز رسانی به طرح فولاد سبزوار مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم با اجرای راه کارهای خط انتقال این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.

مقصودی با اشاره به حضور نماینده طرح فولاد سبزوار در این نشست اظهار كرد: در این نشست همچنین مشکلات مالی طرح مورد بررسی قرار گرفت و با پیگیری صورت گرفته بزودی نشستی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد در زمینه تامین اعتبارات مناسب برای تکمیل طرح فولاد سبزوار گذاشته شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح فولاد سبزوار موجی از اشتغال در منطقه به راه خواهد افتاد ادامه داد: در حال حاضر این طرح اشتغال خوبی برای مردم منطقه ایجاد کرده و روند نزولی اجرای آن سبب تشدید بیکاری و افزایش تعداد بیکاران در منطقه می‌شود که با توجه به وضعیت فعلی بایستی با تامین اعتبارات جلوی تعطیلی طرح گرفته شود.

مقصودی عنوان کرد: براساس اعلام شرکت فولاد سبزوار نتایج استخدامی این طرح قطعی شده و شرکت در انتظار باز شدن «ال سی» از سوی دولت برای جذب اعتبارات است و اگر حمایت‌های لازم مالی از سوی بخش خصوصی صورت نگیرد طرح به بخش دولتی باز خواهد گشت که این موضوع با توجه به وضعیت فعلی دارای تبعات منفی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین موضوع بدهی شرکت سیمان جوین به بانک پارسیان بررسی شد که باتوجه به مشکلات مالی شرکت سیمان جوین قرار شد تا بانک پارسیان با تمهیدات لازم این شرکت را در پرداخت بدهی خود یاری کند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار