کد خبر: ۲۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 13 July 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماریهای سالک جلدی و تب مالت حدود 45 درصد و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز حدود 10 درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر طباطبایی افزود: تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 94 تمامی تلاش و برنامه ریزی خود را بر کاهش بیماریهای مشترک بین انسان ودام در استان  متمرکز کردند و در سال 95 نیز همین روند ادامه دارد .

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد : تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، هاری ، سالک، تب مالت و حیوان گزیدگی از شایع ترین بیماریهای مشترک بین انسان  و دام در این استان هستند که متاسفانه تغییرات وسیع در دهه گذشته به خصوص در تجارت دام ، گوشت و دیگر فرآوردههای حیوانی، توسعه کشاورزی و داشتن مرزهای مشترک با کشورهای همسایه، قاچاق دام و...عامل اصلی بروز وشیوع این بیماریها در این استان می باشد.

طباطبایی تصریح کرد: بیماریهای سالک جلدی و تب مالت حدود 45 درصد و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز حدود 10 درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کاهش پیدا کرده است و مانند تمام نقاط کشور حیوان گزیدگی در این استان 10 درصد افزایش پیدا است.

به گفته وی، با توجه به آموزشها و اطلاع رسانی مطلوب به مردم و تعامل بین بخشی برای اولین بار در سال 94 مورد مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه از مردم استان خواست: گوشت مورد نیاز خود را از قصابیهای مجاز و مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند. در صورت داشتن هر نوع تماس با دام زنده از وسایل حفاظت فردی  ،دستکش و روپوش و عینک استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار