کد خبر: ۲۵۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 13 July 2016
استاندار مارکه ایتالیا در نشست با هیأت تجاری مازندران گفت: دیدار امروز یک نقطه آغاز برای روابط دو استان است و نباید انتظار داشته باشید که همین امروز در تمام زمینه‌ها به نقطه نظر مطلوب دست یابیم.

کری شولی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک استاندار و مدیران مازندران با هیأت اقتصادی مارکه ایتالیا با تقدیر از استاندار مازندران علت حضور به استان مازندران را زمینه‌سازی همکاری و مشارکت بیشتر بین دو استان دانست و اظهار کرد: امیدوارم با امضاء خواهرخواندگی شاهد تعمیق روابط با ایران و مازندران باشیم.


وی با بیان اینکه از نقطه نظر اقتصادی استان مارکه استان کوچکی است، گفت: استان ما با داشتن یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت از استان‌های فعال اقتصادی کشور ایتالیا بوده و بافت اقتصادی ما متشکل از صنایع کوچک،متوسط و کمی بزرگ است.


استاندار مارکه با بیان اینکه استان مارکه دارای 150 هزار شرکت است، تصریح کرد: طیف فعالیت ما در این استان وسیع و در همه بخش‌ها فعالیت داریم.


شولی با بیان اینکه می‌توانیم فعالیت‌های خود را با همکاری هم گسترش بیشتری دهیم،گفت: کشاورزی در کشور ما از کیفیت بالایی برخوردار است و در تهیه مواد غذایی به مسائل محیط زیست توجه جدی داریم.


استاندار مارکه با بیان اینکه شرکت‌های ما حضور فعالی در زمینه پرورش قزل‌آلا و تولید و گزینش این نوع ماهی در دانشگاه کاونیو دارند، گفت: استان مارکه یکی از استان‌های توریستی کشور ایتالیا است که در نزدیکی دریای آتلانتیک وجود دارد.


وی با بیان اینکه تورهای گردشگری ما نیز به دنبال جذب توریست به استان مارکه و فرستادن توریست به استان مازندران هستند، افزود: در رابطه با محیط زیست، پاکسازی آب، زباله از نقطه نظر تکنولوژی مرتبط فعالیت گسترده‌ای داریم و می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.


شولی با بیان اینکه در زمینه علوم پزشکی شرکت دارویی مهمی در سطح ملی داریم که مدیریت سیستم پزشکی را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: چهار دانشگاه در سطح استان خود داریم که روسای دو دانشگاه در این دیدار حضور دارند.


وی تصریح کرد: از جمله ویژگی دانشگاه‌های ما حضور در عرصه بین‌الملل و باز به اقتصاد جهانی است که در واقع با ارائه نظرات،طرح‌ها و پیشنهادات خود در عرصه جهانی می‌توانند نقش آفرینی کنند.


استاندار مارکه با بیان اینکه نمایندگان اتاق بازرگانی ما آمادگی یکپارچه‌سازی و تشکیل تیم واحد با نمایندگان اتاق بازرگانی ایران را دارند، اظهار کرد: این روابط مستحکمی که با استان مازندران داریم فقط یک نقطه آغاز برای روابط دو استان است و نباید انتظار داشته باشید که همین امروز در تمام زمینه‌ها به نقطه نظر مطلوب دست یابیم.


شولی خواستار تداوم همکاری و مشارکت بیشتر بین دو استان شد و گفت: سازمان‌ها و صنایعی که امروز در این نشست حضور  دارند در واقع تمام منابع و وقت خود را صرف حضور در این دیدار کردند و این نشان از اشتیاق آنها برای حضور و سرمایه‌‌گذاری در این استان است.


وی در پایان از استاندار مازندران دعوت کرد تا با حضورش در استان مارکه با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان بیشتر آشنا شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار