فرماندار بویراحمد گفت: دیوار نویسی در مناطق شهری یاسوج جرم بوده و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 12 July 2016
کبنانیوز؛فرماندار بویراحمد گفت: دیوار نویسی در مناطق شهری یاسوج جرم بوده و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
محمد کاظم نظری امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات شهرداری یاسوج اظهار داشت: دیوارنویسی غیر مجاز و پیام‌های تبلیغاتی و نصب کنندگان پوس‌تر چهره شهر یاسوج را دچار تغییر و دگرگونی بصری کردند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی با دستگاه قضایی اقدامات قانونی علیه بر هم زنندگان سیمای شهر یاسوج انجام می‌شود افزود: این اقدام برای دفاع از حقوق شهروندان، حفظ نظم و زیبایی شهر صورت می‌گیرد و با جدیت دنبال می‌شود.
نظری با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری برخی از افراد در جامعه که برای صرفه و صلاح کار خودشان حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند عنوان کرد: هم اینک دیوار نویسی برای شهروندان و برای مجموعه شهری مشکلات بسیاری ایجاد کرده و زیبایی و منظر شهری را به شدت تهدید می‌کند.
نظری ارتقاء سطح آگاهی شهروندان را ضرری دانست و گفت: رسانه‌ها، صداو سیما و خبرگزاری‌ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.
فرماندار بویراحمد به پدیده دست فروشی اشاره کرد و افزود: ساماندهی دست فروشان ضروری بوده و برای ساماندهی دست فروشان باید مکان‌هایی در نظرگرفته شود و بر اساس قانون و حفظ حقوق شهروندی باید با دستفروشان برخورد کرد.
وی تعرض به اراضی شهری و ساخت و ساز بدون مجوز آفتی برای شهر یاسوج دانست و گفت: در این زمینه باید طبق قانون با متصرفان و ساخت و ساز کنندگان غیرمجاز برخورد کرد.
وی در خصوص وانت بارهای سیار تاکید کرد: وانت بارهای سیار مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده و ضروری است که با مالکان آن برخورد قانونی شود.
شهردار یاسوج نیز در این نشست گفت: براساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها تبلیغات بر روی معابر شهریبه جز اماکنی که شهرداری آن‌ها را مجاز اعلام کرده ممنوع است.
محمدعلی جاوید با بیان اینکه متخلفان و تعدی کنندگان به حقوق عمومی متخلف محسوب می‌شوند و باید با آنان برخورد قانونی کرد اظهار داشت: شاهد هستیم که پس از زیباسازی شهری حرف مختلف نسبت به الصاق تبلیغات و دیوار نویسی شهراقدام کرده و آنرا نازیبا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار