مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به این که بدهی دولت به تأمین اجتماعی از مرز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان گذشت گفت: حیات سازمان تأمین اجتماعی به خطر افتاده است و تنها راه نجات آن وصول مطالبات آن از دولت است.
کد خبر: ۲۵۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 11 July 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا محسنی صبح امروز در دیدار با نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به مرز ورشکستگی رسیده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور افزود: با وجود رکود در اقتصاد ایران و در پی آن افزایش نرخ بیکاری در کشور تعداد بیمه‌شدگان نسبت به مستمری بگیران در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است و با ادامه این روند حیات سازمان تأمین اجتماعی به خطر می‌افتد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه بدهی دولت از مرز 130 هزار میلیارد تومان گذشته است تصریح کرد: در وضعیت کنونی اقتصادی کشور و بیکاری موجود، تنها راه پابرجا ماندن سازمان تأمین اجتماعی وصول مطالبات از دولت است که از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک‌های اختصاصی دولت به برخی از مشاغل است.

محسنی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی با رونق اشتغال و تولید پابرجا خواهد ماند و با وجود افزایش 10 درصدی بازنشستگان استان رشد بیمه بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی تنها راه پایداری و ارتقاء آن وصول مطالبات معوقه از کارفرمایان است.

وی بیان کرد: اعلام بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب سازمان در مسیر رفع موانع تولید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و بهبود فضای کسب و کار اقدام مناسبی بود که از سوی سازمان عملیاتی شده و امید است با کمک‌های نمایندگان در صحن علنی مجلس، سازمان تامین اجتماعی جانی دوباره گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار