کد خبر: ۲۵۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 10 July 2016
تابناک / رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن‌آوری‌های نوین ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از معرفی یک‌هزار و 37 مهندس متخلف ساختمان به شورای انتظامی استان از سال 91 تاکنون خبر داد.

سیدحمیدرضا موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وضعیت نظارت بر ساخت و سازها در استان اظهار کرد: گیلان از استان‌های فعال کشور در زمینه پیگیری رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه در گیلان 400 دفتر مهندسی ساختمان دارای پروانه اشتغال به‌ کار وجود دارد، افزود: بالغ بر سه هزار نفر کاردان فنی ساختمان و بیش از 600 معمار تجربی در استان فعالیت دارند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن‌آوری‌های نوین ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از فعالیت بالغ بر 20 هزار مهندس در استان خبر داد و گفت: مهندسان به همراه دیگر فعالان در این عرصه در کنترل ساخت و ساز پرتلاش هستند.

به گفته وی، در راستای ترویج مقررات ملی ساختمان در گیلان، نظارت عالیه در بخشداری‌ها و روستاهای استان در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی است.

موسوی خاطرنشان کرد: نظارت مذکور توسط کارشناسان دارای پروانه اشتغال به‌ کار مهندسی و کاردانی اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌ها زیرپوشش قرار گرفته است.

وی از بازدید 4 هزار و 637 پروژه ساختمانی به مساحت 2 میلیون و 606 هزار و 613 متر مربع در اجرای نظارت عالیه اداره‌کل راه و شهرسازی در گیلان خبر داد و یادآور شد: این نظارت از سال 91 تاکنون انجام شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نظارت‌های مذکور منجر به اعلام 854 مورد تخلف ساختمانی به شهرداری شده است و بیش از یک‌هزار و 37 مهندس به شورای انتظامی گیلان معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار