رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ازتلاش برای بیمه فرش بافان به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان حمایتی حوزه صنعت، معدن و تجارت ایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۵۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 08 July 2016
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت ایلام ازتلاش برای  بیمه فرش بافان به عنوان یکی ازبرنامه‌ها و سیاست‌های کلان حمایتی حوزه صنعت، معدن و تجارت ایلام خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛یارالله نصیری در گفت وگویی خبری تصریح کرد: وجود مشکل در فضای کسب و کار و از جمله تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه ، موجب اسیب برپیکر صنعت فرشبافی استان و معیشت فعالان این حوزه شده است.

وی از بیمه فرش بافان به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان حمایتی این حوزه نام برد که برای تحقق آن تلاش می شود.

وی به تعدد فعالان ومتولیان صنعت فرش و گلیم اشاره کرد وگفت: برای گسترش بیمه فرش‌بافان در استان ایلام برنامه‌هایی تدوین شده که از سوی مسؤولان امر نیز حمایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار برقراری بیمه برای یک هزار قالیباف دیگر با اخذ کمک‌های استانی در دستور کار قرار گرفته است که پس از بررسی کامل اجرایی خواهد شد.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته تا سقف 3 هزار و 500 نفر را بیمه کرده بوده وسازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام هم به عنوان یک عضو کمیته فرش استان پیگیر ماجرا شد.
وی جمعیت رسمی فعالان صنعت فرش و گلیم استان ایلام را حدود 14 هزار بافنده عنوان کرد با این وجود تصریح کرد: شمار بافندگان فرش متناسب با شرایط بازار و نیز میزان حمایت و مشوق ها متفاوت و سیال است.

نصیری افزود: زمانی که حمایت‌ برقرار و کشش بازار و صادرات فراهم باشد شمار فعالان این صنعت بیشتر و در غیر این شرایط تعداد فرشبافان کمتر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: این سازمان در تلاش برای بازسازی و ترمیم این حوزه بوده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نداشته است.

بافت فرش و گلیم به شیوه های مختلف از صنایع دستی و تاریخی این استان محسوب می شوند.

پیشرفت و توسعه صنعت فرش و گلیم به عنوان مزیت نسبی حوزه اقتصادی استان ایلام نیازمند انجام و اجرای برنامه ریزی است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار