کد خبر: ۲۵۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 05 July 2016
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه خبرنگاران قلم خود دا به بهای اندک نفروشند، گفت: انتظار داریم خبرنگاران بازیچه اشخاص نشده، قلم خود را در لایه‌های مختلف اجتماعی برده تا اصلاح امور انجام شود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی با تبریک 14 تیرماه روز قلم به همه صاحبان قلم که در عرصه‌های مختلف قلم‌فرسایی می‌کنند، اظهار کرد: علاوه بر نطق و قدرت زبان یکی از توانایی‌هایی که خداوند به انسان عطا کرده قدرت قلم، نگارش و نوشتن است و ما می‌توانیم از این توانمندی، خواسته‌ها و نیازمندی‌های خود را مطرح و به دیگران انتقال دهیم.
وی افزود: ما می‌توانیم اندیشه‌هایی که در سرداریم در قالب قلم به افراد دیگری که برخوردار از اندیشه نیستند منتقل کنیم و در سایه انتقال بهره‌های لازم را ببریم.


امام جمعه بابل تصریح کرد: بنابراین این توانمندی از توانمندی‌های برجسته بشری در انتقال اخبار و ایجاد تعامل در درون جامعه است و به صورت فردی و اجتماعی بسیاری از چیزهایی که نمی‌دانستیم از قلم منتقل کردیم و دانستیم.
این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر قلم نبود خیلی از افکار، اندیشه‌ها و راهکارها به ما نمی‌رسید و این از توانمندی قلم است و بر این اساس این امر اقتضاء می‌کند مسئله قلم در اختیار کسانی باشد که صادقانه به این مسئله بپردازند.
روحانی ادامه داد: کسانی که صاحب اندیشه و فکر هستند، اندیشه صادق و سالم دارند اگر بتواند این اندیشه‌های سالم را در جامعه منتقل کنند در رشد جامعه و کمال بشری اثرگذار هستند اما متاسفانه بهره‌گیری از این توانمندی از ناحیه کسانی که نگاه زهرآگین به جامعه دارند و با اندیشه سخیف در صدد آلوده کردن فضای جامعه هستند این دسته افراد ضربات سنگینی به پیکره جامعه وارد می‌کنند.
وی افزود: از گذشته تاکنون در عرصه قلم، قلم‌های زهرآلودی وجود دارند که به جای اینکه به بیان حقایقی که شایسته است به جامعه منتقل شود از این قضیه دوری می‌کنند و متاسفانه چهره‌هایی را به نگارش در می‌آورند که دارای اندیشه‌های سخیف، ناپاک و آلوده هستند.
وی اضافه کرد: در عرصه خبرنگاری نیز موثرترین قلم، ایجاد آگاهی درون جامعه است، قلمی که آگاهی بخشی کند و حقایق را منتقل کند.
امام جمعه بابل تصریح کرد: در جامعه فراز و نشیب و مشکلات زیادی وجود دارد، خبرنگاران این مشکلات را دسته‌بندی و صادقانه به افراد دیگر منتقل کنند اما با کمال تأسف دیده می‌شود برخی افراد در سایه برخورد غیرصادقانه قلم خود را به افراد می‌فروشند، صاحبان قدرت سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای قلم را در اختیار می‌گیرند  و بیان حقیقت امور را طوری مطرح می‌کنند که به مذاق دیگران خوش بیاید و آنچه به نگارش در می‌آید دست مایه قدرت است اما موضوع واقعی چیز دیگری است.


روحانی افزود: صاحبان قلم، مولفان، ناشران و خدمتگزاران در عرصه نگارش، به ویژه خبرنگاران قدر قلم را بدانند، درصدد باشند حقایقی را که در درون جامعه می‌بینند و مشکلاتی که با آن مواجه هستند مطرح کنند، متاسفانه بازیچه کسانی که با یک یا دو نفر مشکل دارند و اصرار بر برملا کردن این مشکلات دارند، نشوند بلکه توصیه من به این عزیزان این است قلم را در لایه‌های مختلف اجتماعی ببرند، مشکلاتی را که استان و شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کند اعم از مشکلات دختران و پسران، کشاورزان و صنعتگران و روستائیان و طبقات مختلف را افشاگری و به تصویر بکشند.


وی گفت: صادقانه از خبرنگاران می‌خواهم منصفانه مشکلات را به نقد بکشند تا از این طریق اصلاح امور انجام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار