با تقدیم دوباره لایحه مناطق آزاد تجاری مهران به مجلس ؛
عصر روز گذشته نماینده حوزه شمالی استان در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام،از ارایه طرح منطقه آزاد تجاری مهران با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی خبر داد وگفت: در صحبتی که با معاون پارلمانی رییس جهور داشتم ایشان اعلام نمودند که طرح منطقه آزاد تجاری مهران با اتفاق 5مطقه دیگر با قید یک فوریت به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تحویل شده است.
کد خبر: ۲۵۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 04 July 2016
موضوع ایجادمنطقه آزاد تجاری مهران از سالهای گذشته برسر زبانها افتاده است ،موضوعی که پس از تصویب در هیات دولت در سال قبل ،علیرغم تصویب مقدماتی آن در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دوبار در صحن علنی مجلس نهم مطرح اما با مخالفت نمایندگان مواجهه شد.

به گزارش تابناک ایلام،شاید یکی از جنجالی ترین طرحهای ارایه شده از سوی دولت یازدهم که حسابی در استان ایلام سروصدا به پا کرد همین طرح منطقه آزاد تجاری مهران بود،طرحی که با هزاران امید وآرزو برای مردم محروم استان ایلام دوبار درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح، اما بدلایلی با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شد.

حقیقتا یکی از دلایل عمده ای که نتوانست موافقت نمایندگان مجلس نهم را درپی داشته باشد ،عدم بهره مندی نمایندگان سابق استان ایلام از قدرت لابیگری وهمراه نمودن نمایندگان دیگر استانها برای تصویب این طرح مهم وسرنوشت ساز برای استان ایلام بود،عدم توانایی که در کارنامه نمایندگان دور قبل ثبت وضبط ودر انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حسابی کار دست آنان داد!

عمده صاحبنظران حوزه اقتصادی استا ن براین باورند با وجود مرز بین المللی مهران ،وظرفیتها وپتانسیل های اقتصادی موجود دراستا ن ایلام از سویی ،و فراهم شدن زیرساخت های لازم از جمله 800 هکتار زمین در جوار بازارچه فعلی مرزی و در بخش های آب و برق برای حضور صنایع مختلف در مهران و تجارت کالا  ازسوی دیگر می تواند زمینه ساز پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی وایجاد جهش در توسعه استان محروم ایلام باشد.

حال با شکل گیری مجلس دهم با بار دیگر فعالیتهایی برای تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران آغاز شده است ،عصر روز گذشته نماینده حوزه شمالی استان در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام،از ارایه طرح منطقه آزاد تجاری مهران با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی خبر داد وگفت: در صحبتی که با معاون پارلمانی رییس جهور داشتم ایشان اعلام نمودند که طرح منطقه آزاد تجاری مهران با اتفاق 5مطقه دیگر با قید یک فوریت به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تحویل شده است.

دکتر جلال میرزایی گفت:در همین راستا صحبتهایی با آقای پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  وآقای کاتب  عضو هیات رییسه داشتیم که آنان نیز برای حمایت از این طرح قول مساعد دادند اما لازمه تصویب این طرح گفتگو ومجاب نمودن دیگر نمایندگان است که لازم است به اثرات مطلوب این طرح برای مردم این مناطق بیشتر توجه نمایند.

میرزایی گفت: روز دوشنبه نیز نمایندگان 6استانی که مشمول این طرح هستند یک جلسه هناهنگیبرگار خواهند کرد ودر این جلسه تمامی راهها برای سیدن به یک توافق  بررسی خواهد شد ،به هر حال فضای مجلس دراین دوره تغییر جدی کرده است انشااله که بتوانیم دراین فضای جدید با همدلی و همراهی بیشتر زمینه تصویب این طرح مهم را فراهم آوریم .

حال که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نمایندگانی معتدل از هرطیف به مجلس ورود کرده اند وفضای مجلس فعلی ،متفاوت تر از مجلس قبل شده است بایستی منتظر بود ودید که آیا نمایندگان فعلی استان علیرغم اینکه در آغاز راه هستند توانایی مجاب نمودن دیگر نمایندگان برای تصویب این طرح را دارا هستند یا خیر؟آیا فضای مجلس فعلی برای تصویب این طرخ فراهم است؟یا این بار نیز طرح منطقه آزاد تجاری مهران با بی مهری نمایندگان این دوره مواجهه خواهد شد؟منتظر خواهیم ماند....
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار