وقتی مشکل بزرگ مردم دیده نمی شود؛
متاسفانه علیرغم اختصاص بودجه ای 10 میلیارد ریالی در سال گذشته پیشرفت تعریض این جاده در حد 20 درصد بوده است و نمی توان انتظار داشت با سرعت کنونی این پروژه در سالجاری به بهره برداری برسد
کد خبر: ۲۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 19 April 2015

محور قدیم آمل به بابل یکی از پرترددترین محورها در مازندران می باشد .در طول این جاده 30 کیلومتری ،روستاهای زیاد به همراه مراکز علمی و فرهنگی و همچنین کارگاه های صنعتی مستقر بوده که این امر خود باعث بار ترافیکی زیاد و رفت و آمد در این جاده می باشد .

به گزارش تابناک ، تقریبا کمتر هفته ای است که خبری از تصادف منجر به مرگ و یا جرح شدید از این مسیر نشنویم . بنابه گفته کارشناسان امر مهمترین دلیل حجم زیاد تصادف در جاده قدیم آمل – بابل کم عرض بودن این جاده پر رفت و آمد ، نداشتن روشنایی مناسب ، کمبود علائم رانندگی ، معلوم نبودن ورودی روستاها و ... می باشد .

بر اساس وعده هایی که دولت دهم در سفر استانی به مردم این منطقه داد قرار بود که این جاده در اسرع وقت تعریض گردد اما متاسفانه علیرغم اختصاص بودجه ای 10 میلیارد ریالی در سال گذشته پیشرفت تعریض این جاده در حد 20 درصد بوده است .

با همه این تفاسیر با شروع فصل کشاورزی و عبور و مرور ماشین آلات کشاورزی در این جاده هم اکنون خطر تردد در این محور را بیشتر از هر زمان دیگری کرده که نیاز به تعریض جاده قدیم آمل – بابل را دو چندان می نماید .

بر پایه همین گزارش مدیر کل راه و شهرسازی استان پیشرفت کاری این جاده از سوی پیمانکاران را تقریبا در یک مسافت 18 کیلومتری 40 درصد اعلام اما پیشرفت کلی جاده را تنها 20 درصد دانست .

با توجه به اظهارات مسئولین نمی توان انتظار داشت با سرعت کنونی این پروژه در سالجاری به بهره برداری برسد در حالیکه همچنان مردم این منطقه باید هر لحظه منتظر وقوع یک تصادف و یا خبر بد باشند .

علی ایحال با توجه به اینکه این روند می تواند خسارت جبران ناپذیری را به ساکنان این مناطق وارد کند لازم است مسئولین ذیربط با جذب کامل بودجه های اختصاصی در اجرایی کردن این پروژه همت بیشتری از خود به خرج داده تا شاهد حل مشکل مردم منطقه باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار