معاون سیاسی استاندار؛
حسین کلانتری در مصاحبه با خبرنگار تابناک گفت : با اخذ مجوز انجام پروازهای بین المللی برای فرودگاه ایلام و آغاز تامین زیرساختهای لازم موتور پرواز ایلام به نجف به عنوان اولین پرواز بین المللی از ایلام روشن شده و این اتفاق مبارک در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 15 June 2016
حسین کلانتری در مصاحبه با خبرنگار تابناک گفت : با اخذ مجوز انجام پروازهای بین المللی برای فرودگاه ایلام و آغاز تامین زیرساختهای لازم موتور پرواز ایلام به نجف به عنوان اولین پرواز بین المللی از ایلام روشن شده و این اتفاق مبارک در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار ایلام در ادامه افزود : طرح اخذ مجوز پرواز بین المللی برای فرودگاه ایلام در سالهای گذشته 4 بار در کارگزوه مرز مجاز هوایی و شورای امنیت کشور مطرح شده و هر بار رد شده بود.

وی ادامه داد: هر طرحی دوبار در کارگزوه مطرح و رد شود از دستور کار خارج خواهد شد.ولی با تلاشهای صورت گرفته توسط شخص استاندار و مسئولین استانی و نگاه ویژه ی دکتر رحمانی فضلی این طرح برای بار پنجم در کارگزوه مطرح و در دیماه سال 94 مصوب گردید.
کلانتری اضافه کرد: اردیبهشت ماه 95 فرودگاه ایلام مجوز پروازهای بین المللی را به صورت رسمی با تصویب وزارت کشور دریافت کرد.

این مدیر سیاس در ادامه متذکر شد : نام امام حسین (ع) و اربعین در کسب این موفقیت برای ایلام بسیار تاثیر گذار بود.بدون شک راه اندازی پروازهای بین المللی در ایلام به امر معنوی تردد زوار اباعبدلله هم کمک شایانی خواهد کرد.

حسین کلانتری بر ضرورت تسریع در ایجاد زیرساختها و تامین الزامات امنیتی اشاره کرد و گفت : همه ی ارگانهای ذی ربط ائم از گمرک استان،فرودگاه ایلام،نهادهای نظامی و امنیتی،دانشگاه علوم پزشکی و راه و شهرسازی باید در کوتاه ترین زمان ممکن تمهیدات لازم را برای انجام پروازهای بین المللی اندیشیده و زیرساختهای لازم را فراهم آورند.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: از بین 54 فرودگاه فعال کشور فرودگاه ایلام رتبه ی شانزدهم را به خود اختصاص داده و این جای تقدیر و تشکر از مدیریت و پرسنل فرودگاه ایلام را دارد.

اعلام آمادگی 4 شرکت معتبر برای انجام پرواز بین المللی در ایلام

بیاتی مدیرکل فرودگاه ایلام هم به همکار ما گفت : 4 شرکت هواپیمایی معتبر کشوری(آسمان-ماهان-پویا-ایرلاین البرز) آمادگی خود را برای راه اندازی پروازهای بین المللی خود در فرودگاه ایلام اعلام کرده اند.

بیاتی ادامه داد : فرودگاه ایلام آمادگی صددرصد خود را برای انجام پروازهای بین المللی اعلام کرده و به محض تامین الزامات و زیرساختهای امنیتی و مورد نیاز برای اینگونه پروازها اولین پرواز ایلام به شهر مبارک نجف اوج خواهد گرفت.

مدیرفرودگاه ایلام متذکر شد : فرودگاه شهدای ایلام در حال حاضر هفته ای پنجاه پرواز رفت و برگشت به تهران و مشهد داشته و ظرفیت افزایش این پروازهای را نیز دارد.

فرودگاه ایلام در سال 1368 به دستان مبارک مقام معظم رهبری کلنگ زنی شده و در سال 74 اولین هواپیما از این فرودگاه اوج گرفته و به پرواز درآمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار