کد خبر: ۲۴۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 14 June 2016

بیش از 50 نامه از درخت آرزوها که از سوی کودکان ایتام و افراد نیازمند نگاشته شده بود با تعهد خیرین و مسئولین شهرستان بهشهرمحقق می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، شامگاه گذشته جشن رمضان به منظور گلریزان خیرین برای کمک به ایتام و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بهشهر با حضور فرماندار، امام جمعه، رؤسای  ادارات، مدیریت موسسه های خیریه  و خیرین شهرستان بهشهر در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت این شهرستان برگزار شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهشهر در این مراسم، اظهار کرد: کمیته امداد برای کاهش فقر و محرومیت در چند حوزه خدمات ارئه می دهد تا با توانمندسازی خانواده ها را از سیستم حمایتی خارج کند.

سید موسی عمادی افزود: در سال گذشته کمیته امداد شهرستان بهشهر ایجاد 219 فرصت شغلی را به اداره کل استان متعهد شد در حالی که توانستیم برای 347 نفر فرصت اشتغال فراهم کنیم و این امر مهم با همت خیرین و همکاری رؤسای بانک های عامل محقق شد.

وی گفت: در حوزه تأمین مسکن برای خانواده های مستأجر و فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته برای 16 خانوار در خلیل شهر که زمین آن توسط یکی از خیرین حبه شده بود مسکن احداث شد و همچنین در حوزه مسکن روستایی 12 خانوار در 12 روستای شهرستان صاحب مسکن شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهشهر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای میان کمیته امداد، اداره اوقاف و موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(ع) شهرستان بهشهر به منظور ساخت مسکن برای 8 خانواده ایتام شهرستان، تصریح کرد: در این راستا مسئولیت اهدای زمین به اداره اوقاف شهرستان واگذار شد و نیز کمیته امداد بهشهر با توجه به سرانه دولتی که در اختیار دارد حدود 15 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکن در نظر دارد و مابقی هزینه ها از سوی موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) انجام می شود.

عمادی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه های کمیته امداد؛ تامین جهیزیه خانواده های تحت پوشش است، افزود: در سال گذشته تأمین جهیزیه برای 85 نوعروس از محل اعتبار دولتی کمیته امداد بهشهر و 50 نوعروس از محل کمک های خیرین شهرستان انجام شد و همچنین 48 نفر در نوبت دریافت جهیزیه باقی ماندند.

وی با اعلام اینکه  در حوزه فرهنگی و آموزش 520 دانش آموز و 140 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان قرار دارند، تاکید کرد: اگر کمک و حمایت خیرین نبود شاید بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در حال حاضر مشغول به ادامه تحصیل نبودند و حتی ممکن بود که گرفتار معضلات اجتماعی شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهشهر گفت: در زمینه اکرام ایتام که خیرین می توانند سرپرستی یک یا چند یتیم را بر عهده بگیرند و ماهینه حداقل مبلغ 30 هزار تومان به حساب ایتام پرداخت کنند تا بخشی از هزینه های معیشتی، تحصیلی و درمان آن ها تامین شود که در شهرستان بهشهر 217 نفر یتیم تحت پوشش است که 1850 حامی سرپرستی این ایتام را برعهده دارند.

عمادی عنوان کرد: 75 خانواده دارای بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد بهشهر است که برای نگهداری این بیماران ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان به خانواده آن ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهشهر 3450 خانوار مددجو معادل 6720 نفر و 4.5درصد از جمعیت  شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: بیش از 95 درصد این افراد براساس شاخصه های نیازمندی از نیازمندان واقعی شهرستان محسوب می شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهشهر تصریح کرد: در ماه رمضان امسال قرار است به همه خانواده های تحت پوشش سبد کالا اهدا کنیم و از آنجایی که قطعا تامین منابع مالی خرید سبد کالا برای 3450 خانوار در توان یک دستگاه دولتی نیست به همین دلیل نیازمند کمک خیرین و مسئولان شهرستان هستیم.

به گزارش ایسنا، در پایان بخش جشن رمضان با قرائت بیش از 50 نامه از درخت آرزوها که از سوی کودکان ایتام و افراد نیازمند نگاشته شده بود و شامل درخواست زیارت مشهد، پرداخت قرض، هزینه تحصیل، تامین جهیزیه و ....بود با تعهد خیرین و مسئولین شهرستان بهشهر این آرزوها محقق می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار