شهرستان ورامین با به زیر کشت بردن سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی خود برای تولید سبزی و صیفی‌جات در زمره مناطق اصلی تولید سبزی در استان تهران به‌حساب می‌آید.
کد خبر: ۲۴۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 14 June 2016
 گروه استان‌ها:شهرستان ورامین یکی از قطب‌های تولید سبزی و صیفی در استان تهران محسوب می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز مردم منطقه، بخشی از نیازهای مردم پایتخت و استان تهران را تأمین می‌کند.

امروز برخی از محصولات خانواده سبزی و صیفی کشاورزان ورامینی را می‌توان بر سر سفره خانواده‌های ایرانی مشاهده کرد و محصولات تولیدی این بخش در ورامین، مشتریان خاص خود را دارد.

طی روزهای اخیر، موضوع سبزی و صیفی جات ورامین بار دیگر مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفت و برخی رسانه ها و کارشناسان از آلوده بودن محصولات تولیدی در این بخش خبر دادند که این موضوع بلافاصله از سوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تکذیب شد.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده از ۸۰ هزار هکتار از اراضی قابل‌کشت و موجود در ورامین، سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن به کشت سبزی و صیفی اختصاص پیداکرده است.

کارشناسان و فعالان حوزه کشاورزی اعتقاددارند که استعداد ورامین در تولید سبزی و صیفی بیش از وضعیت موجود است ومی توان مقدار بیشتری از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ورامین را زیر کشت این محصولات برد.



ارائه مشوق‌های لازم و حمایت بانک‌ها در کنار آموزش کشاورزان و تأمین امکانات و تجهیزات کافی می‌تواند در گسترش تولید سبزی و صیفی‌جات در شهرستان ورامین مؤثر واقع شود.

شهرستان ورامین در حوزه تولید صیفی‌جات به موفقیت‌های خوبی رسیده است

ابوالفضل حیدری یکی از فعالان حوزه تولید سبزی در شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان ورامین در تولید انواع سبزی و صیفی‌جات به موفقیت‌های خوبی رسیده است.

وی افزود: کشاورزان توانمندی در این عرصه مشغول به فعالیت بوده و سبزی و صیفی‌جات خود را پس از به ثمر نشستن روانه بازار کرده و امروز می‌توان حاصل دسترنج کشاورزان ورامینی را بر سر سفره ایرانی‌ها مشاهده کرد.

گسترش تولید سبزی در ورامین مستلزم تأمین منابع آبی است

حیدری ادامه داد: شهرستان ورامین در حوزه تولید سبزی و صیفی در کشور مطرح است و این توانمندی و ظرفیت باید گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به این نکته که باید منابع آبی لازم برای گسترش کشت سبزی و صیفی در ورامین فراهم آید، گفت: گسترش تولید سبزی و صیفی در ورامین مستلزم تأمین منابع آبی لازم است.

حیدری بیان داشت: اگر منابع آبی لازم در اختیار کشاورزان قرار بگیرد، تولید سبزی و صیفی جات می‌تواند در ورامین متحول شده و علاوه بر حضور در بازارهای داخلی در بازارهای کشورهای همسایه نیز بدرخشد.

وی تأکید کرد: سبزی و صیفی شهرستان ورامین مشتریان خاص خود را دارد و باید از این فرصت برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان به‌خوبی استفاده کرد.

۳۵۰۰ هکتار از اراضی ورامین زیر کشت سبزی و صیفی رفته است



محمدحسین تاجیک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان زیر کشت محصول سبزی و صیفی در این منطقه اظهار داشت: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده، حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ورامین زیر کشت سبزی و انواع صیفی‌جات رفته است.

وی با اشاره به این نکته که تلاش شده تا فرایند تولید سبزی و صیفی در ورامین به‌صورت سالم انجام شود، افزود: خوشبختانه شهرستان ورامین در تولید محصولات سالم در حوزه کشاورزی موفق عمل کرده است.

تاجیک با تأکید بر این نکته که از آب چاه برای آبیاری سبزی و صیفی جات در ورامین استفاده می شود، ادامه داد: تولید سبزی و صیفی‌جات در شهرستان ورامین نیز با همین رویکرد دنبال می‌شود و از آب چاه برای آبیاری محصولات این بخش استفاده می‌گردد.

وی با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی برای استفاده از استعداد و ظرفیت‌های موجود در این بخش یادآور شد: در شهرستان ورامین ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید سبزی و صیفی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین با ابراز امیدواری از توسعه بخش کشاورزی شهرستان متذکر شد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همت کشاورزان، توسعه بخش کشاورزی در ورامین با شتاب بیشتری دنبال شود.

به هر ترتیب شهرستان ورامین سرشار از استعدادهای کشاورزی است که بخشی از این استعداد و توانمندی‌ها در حوزه تولید سبزی و صیفی‌جات نمود پیدا کرده است.

امروز سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت سبزی و صیفی قرار دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و برای گسترش و توسعه تولید این محصول از همه توانمندی های موجود بهره گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار