رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در زمینه تامین دفاتر کار برای شرکت‌های دانش بنیان، مجتمع شکوفایی( برج فناوری) راه اندازی شده است.
کد خبر: ۲۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 13 June 2016
بهزاد سلطانی درگفتگوی اختصاصی با اشاره به آغاز بکار این مجتمع افزود: در زمینه تامین دفاتر کار برای شرکت‌های دانش بنیان، تاکنون کار چهار مورد از این دفاتر به پایان رسیده که این دفاتر کار به شرکت‌های دانشگاه‌های تربیت مدرس و صنعتی شریف واگذار شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد دفاتر کار برای مراکز شتابدهنده‌ و ایجاد مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان  از دیگر خدمات صندوق یادشده است که این ساختمان جدید نیز در این زمینه بتازگی به بهره برداری رسیده است.

سلطانی تاکیدکرد: در دنیا 3 نوع ساختمان با کاربردهای خاص وجود دارد، انکوباتورها یا مراکز رشد، مراکز شتابدهنده‌ و مراکز فناوری از جمله این ساختمان‌ها هستند.

وی افزود: درکشورهایی چون چین و کشورهای اروپایی این ساختمان‌های فناوری با نماد خاص تاسیس شده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای تشویق و هدایت جوانان به سمت فعالیت‌های دانش بنیان به ایجاد نمادهای فیزیکی فناوری در شهر نیاز داشتیم، از اینرو یکی از ماموریت‌های مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان خدمات دهی متمرکز به این شرکت‌ ها تعریف شده است.

سلطانی با اشاره بر اینکه در این مجتمع ، نگارخانه فناوری ایجاد خواهد شد افزود: برای آن که این مجتمع به نماد و جاذبه فناوری در کشور تبدیل شود، علاوه بر آن که طبقه همکف آن به نمایشگاهی از فناوری‌های پیشرفته تولید داخل تبدیل خواهد شد، در طبقه اول آن نیز آمفی تئاتر و اتاق‌های جلسات در نظر گرفته شده  تا شرکت‌های دانش بنیان با اجاره آن،‌جلسات خود را در این سالن‌ها برگزار کنند.

وی افزود: دو طبقه این مجتمع برای ارائه خدمات تجاری سازی به شرکت‌های دانش بنیان است و علاوه بر اینها یک طبقه با عنوان "پنجره واحد" بمنظور استقرار نمایندگان دستگاه‌های مختلف دولتی درنظر گرفته شده است تا خدمات این دستگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان به صورت متمرکز ارائه شود.

سلطانی استقرار نمایندگان دستگاه‌های دولتی در این مجتمع را مستلزم همکاری نهادهای دولتی دانست و گفت: اگر در سال شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم، در هیچ سال دیگری نخواهیم توانست اهداف مورد نظر درخصوص اقتصاد دانش بنیان را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: خرید این ساختمان بر اساس مصوبه این صندوق بوده است و امیدواریم زمانی که این مجتمع تبدیل به گالری و نمایشگاه فناوری شد، این ساختمان به محل تلاقی فناوران و این مجتمع به نماد فناوری کشور تبدیل شود؛ چراکه شرکت‌های دانش بنیان نباید «زیر پله‌ای» باشند، چون زمانی که این شرکت‌ها ثروتمند می‌شوند، قبل از آن، جامعه را ثروتمند کرده‌اند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، سنگ‌های دکوراتیو، سیستم IP  تلفن، شیرآلات هوشمند،‌چراغ‌های LED و باغ ایرانی از جمله فناوری‌های داخلی است که در این مجتمع از آن استفاده شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه تلاش‌ها برای ایجاد مجتمع فناوری آغاز شده، اما ادعا نداریم هم اکنون نماد فناوری کشور ایجاد شده است، البته درصدد هستیم تا این نماد شکل بگیرد و همچنین شیک و جذاب باشد.

سلطانی با اشاره به خدمات ارائه شده در این بخش از مجتمع شکوفایی خاطرنشان کرد: ما از شرکت‌های مرتبط با حوزه شرکت‌های دانش بنیان درخواست استقرار در این مجتمع را کرده ایم و محل استقرار و اینترنت به صورت رایگان را در اختیار آنها قرار خواهیم داد و این که آیا نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در این محل مستقر خواهند شد یا نه، بسته به میزان همکاری آنها دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار