استاندارایلام گفت:85 درصد روستاهای این استان ازنعمت گاز برخوردار شده اند
کد خبر: ۲۴۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 13 June 2016
استاندارایلام گفت:85 درصد روستاهای این استان ازنعمت گاز برخوردار شده اند

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز دوشنبه در دیدار معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: با وجود آنکه فرآیند گازرسانی به نقاط شهری و روستایی این استان در مقایسه با سایر نقاط کشور دیرتر آغاز شد ولی سرمایه گذاری فراوانی از سوی وزارت نفت برای اتصال این استان به شبکه سراسری گاز انجام گرفت و هم اکنون در مناطق شهری 98 درصد و در مناطق روستایی این استان نیز 85 درصد از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر شاهد برخورداری تمامی مناطق شهری و روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی باشیم.
مروارید به ظرفیت های این استان در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و یادآور شد: توسعه صنعت نفت و گاز با توجه به ارزش افزوده بالا، حیاتی است و این استان نیز بدلیل دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز در این حوزه دارای مزیت نسبی است.

وی تاکید کرد: طرح های متعددی در این حوزه ها در استان در حال اجراست که با بهره برداری از آنها شاهد توسعه بیش از پیش ایلام و قرار گرفتن استان در مسیر توسعه و پیشرفت خواهیم بود.

وی نحوه فعالیت پالایشگاه گاز ایلام را رضایت بخش دانست و افزود: با تکمیل شدن مجموعه پتروشیمی و تامین خوراک آن، ضمن کاهش آلایندگی محصولات آن با تنوع بیشتری عرضه خواهد شد.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران نیز در این دیدار گفت: دانش گازرسانی در کشور 100 درصد بومی شده و هیچ فناوری خارجی در آن نقش ندارد ضمن اینکه شرکت ‌های بومی هم اکنون از توان لازم برای تامین قطعات و تجهیزات این حوزه برخوردار هستند.

ابوالحسن ثمری مهم‌ترین برنامه شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۵ را توسعه گازرسانی اعلام کرد و افزود: تامین نیازهای اقلام مصرفی با مشارکت بخش خصوصی و صنعت بومی از دیگر برنامه ‌های این شرکت است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام نیز در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: این مجموعه صنعتی توجه به مسائل زیست محیطی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و هم اکنون به عنوان یکی از صنایع سبز مطرح است ضمن اینکه با اجرای طرح پساب از ورود آب های آلوده به محیط زیست نیز جلوگیری می کنیم.

سیروس امیری افزود: تولید پایدار پنج محصول، تهیه و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز، کاهش آلایندگی های زیست محیطی، گسترش فضای سبز از برنامه های این پالایشگاه در سال جاری است.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل پتروشیمی ایلام بتوان از 95 درصد محصول ال پی جی پالایشگاه که اکنون بدلیل عدم استفاده سوزانده و موجب آلودگی هوا می شود، به عنوان خوراک این مجموعه استفاده کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار