مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: از طرح ها، ایده ها و نظرات کارشناسی که بتواند گردشگری ریلی در استان فارس را متحول و رونق ببخشد حمایت می کنیم.
کد خبر: ۲۴۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 11 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهرداد انصاری شنبه در حاشیه دیدار با مدیران آژانس های مسافربری ونمایندگان شرکت های خصوصی حوزه مسافری راه آهن درشیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: گردشگری ریلی یکی از برنامه های در دستور کار ماست که این اداره کل از طرح های با هدف رونق بخشی به گردشگری ریلی در استان فارس حمایت می کند.
وی افزود: یکی از حمایت های راه آهن فارس برای توسعه گردشگری ریلی واگذاری زمین مناسب به متقاضیان سرمایه گذاری برای ساخت هتل و مراکز اقامتی در کنار ایستگاه های راه آهن فارس است.
انصاری اظهارداشت: گردشگری و سفر با قطار به دلیل آسایش، راحتی، هزینه های مناسب و امنیت بالا دربین مردم جایگاه ویژه ای دارد که باتوجه به ظرفیت های دو بخش گردشگری و راه آهن در استان، تلاش ما بر گسترش این نوع گردشگری در استان فارس است.
وی اضافه کرد: نهادینه سازی در استفاده از قطار برای گردشگری و سفر مردم از برنامه های اصلی ماست که بهره مندی از زیرساخت های مناسب یکی از راه های رونق و توسعه بیش از پیش گردشگری ریلی است.
او ادامه داد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی واگذاری امور به بخش خصوصی است که در این زمینه دولت افزایش قطارها را به بخش خصوصی واگذار کرده است است لذا بخش خصوصی باید با تمام توان وارد میدان شود و با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز و ارتباط های مناسب، برای رونق بخشیدن به گردشگری ریلی همت کند.
مدیر کل راه آهن فارس عنوان داشت: هم اکنون خطوط ریلی راه آهن استان فارس 500 کیلومتر است که پنج درصد کل محور ریلی کشور را تشکیل می دهد.
انصاری با بیان اینکه از 23 ایستگاه راه آهن در فارس شش ایستگاه جزو ایستگاه های برتر کشور است گفت: تمام ایستگاه های محور شیراز- اصفهان آماده بهره برداری و در حال ارائه خدمت به مسافران است.
به گفته وی، هم اکنون میانگین سرعت قطار در خطوط ریلی استان فارس 120 کیلومتر است اما از سال گذشته در 25 درصد از محورهای ریلی استان فارس سرعت قطار به 140 کیلومتر رسیده است.
در حال حاضر حرکت قطار از استان فارس هفت روز هفته به تهران و بالعکس با ظرفیت 400 نفر و در مسیر مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان و با ظرفیت حدود 500 نفر انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار