مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌ها در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 11 June 2016
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان و حومه از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌ها در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد پوروخشوری، با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها طی 3 ماه جلسه کارشناسی در شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری به تصویب رسیده است، افزود: از اواخر هفته گذشته نرخ کرایه اتوبوس‌ها با 20 درصد افزایش از 250 تومان به 300 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده کرایه اتوبوس به ازای هر نفر 1000 تومان برآورد شده است، اظهار کرد: طبق قانون یک سوم این هزینه از سوی شهرداری، یک سوم از سوی دولت و یک سوم از سوی مردم تامین می‌شود.

پرداخت نقدی با نرخ 450 تومان

پوروخشوری تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از کارت‌های الکترونیکی، شهروندان در صورت پرداخت نقدی کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی، باید 150 تومان بیشتر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری این راهکار بازخورد خوبی در استفاده از کارت‌های الکترونیکی داشته است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده 90 درصد استفاده‌کنندگان از این ناوگان از کارت بلیط الکترونیکی استفاده کنند.

پوروخشوری  با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های بخش دولتی مجوز دریافت پول نقد از شهروندان را ندارند، افزود: برای دریافت کرایه اتوبوس‌های دولتی، پیمانکارانی در ایستگاه‌ها به منظور دریافت کرایه گماشته خواهند شد.

6 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه می شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان در بخش دیگری از اضافه شدن 6 دستگاه اتوبوس به ناوگان بخش دولتی در سال‌جاری خبر داد و گفت: تهیه این اتوبوس‌ها 4 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه داشته که از محل هزینه‌های جاری شهرداری تامین شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله 15 دستگاه اتوبوس در این ناوگان بازسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل، 10 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در حال بازسازی است که 7دستگاه وارد ناوگان شده و 3 دستگاه دیگر در ماه‌های آینده وارد ناوگان حمل و نقل می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار