آغاز طرح برخورد با بد پوششی؛
تابناک: نیروی انتظامی هرچند که یک نیروی امنیتی است و باید فقط به امور امنیتی بپردازد، اما در کنار کار خود کارهای فکری و فرهنگی نیز انجام می دهد.
کد خبر: ۲۴۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 09 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، «پلیس اصفهان از ابتدای خرداد طرح ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله انتظامی و ارشادی با بدپوششی و هنجارشکنی در جامعه را آغاز کرده است»؛ این خبری است که فرمانده انتظامی استان روز گذشته آن را رسانه ای کرد و گفت: نیروی انتظامی هرچند که یک نیروی امنیتی است و باید فقط به امور امنیتی بپردازد، اما در کنار کار خود کارهای فکری و فرهنگی نیز انجام می دهد تا هم نیروهای خود را از آسیب ها مصون نگه دارد و هم فرهنگ پلیس جمهوری اسلامی را به مردم معرفی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی در جلسه تعاملی با رییس و معاونان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، افزود: همکاری با تمام دستگاه های فرهنگی از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دستور کار ویژه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قرار دارد و هم اکنون نیز با بیش از 15 دستگاه فرهنگی، مرکز علمی و دانشگاهی نیز تفاهمنامه همکاری منعقد کرده است.

وی از تشکیل اتاق فکر با دستگاه های فرهنگی استان خبر داد و گفت: پلیس استان معتقد است بسیاری از معضلات و آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی را می توان از طریق تبادل فکری و علمی با دستگاه ها حل کرد و در این زمینه نیز گام های خوبی برداشته شده است.

حالا فرمانده انتظامی استان در حالی بار دیگر از مقابله با بدپوششی و هنجارشکنی ها خبر داده که چند سالی است این مساله به ویژه با آغاز فصل گرما محل بحث و اختلاف بوده است. اردیبهشت ماه 93، همچون همیشه ماجرای پوشش ها و برخی از رفتارهایی که با حساسیت اجتماعی همراه بود، شروع شد و مدتی پس از آن نیز ماموریت جدیدی با عنوان «گشت امنیت اخلاقی» از سوی پلیس تعریف شد. این روند هر سال با اندکی پس و پیش زمانی و تغییراتی اندک ادامه دارد و امسال هم به گفته آقاخانی از ابتدای خردادماه و برای برخورد با مصادیق بدپوششی و هنجارشکنی آغاز شده است.

گشت های امنیت اخلاقی در سال های اول اجرا تنها در جلوی برخی مراکز خاص و نقاط مشخصی از شهر اجرا می شد اما از یکی، دو سال گذشته دامنه این طرح به داخل خودروها و فضاهای تجاری و تفریحی هم کشیده شده است. پیش از این سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی از وضعیت حجاب برخی رانندگان و سرنشینان خودروها گلایه کرده و دستور برخورد با این خودروها را داده بود. طرحی که سال 84 به نام طرح جامع عفاف یا ارتقای امنیت اجتماعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان دولت نهم به تصویب رسید، به دنبال اهداف مهم تر و جامع تری بود که اقدام پلیس در خیابان و برخورد میدانی تنها یکی از این روش ها یا شاید آخرین روش آن بود.
منبع: اصفهان زیبا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار