کد خبر: ۲۴۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 05 June 2016
فرماندار ویژه آمل گفت: با توجه به اصل قانون اساسی بکارگيری نيروهای افاغنه در ساخت‌وسازهای ساختمانی، کارگری در واحدهای توليدی و صنعتی جرم است و با صاحبان این واحدها برخورد جدی می‌شود.


به گزارش تابناک مازندران، احمد منفرد در جلسه ستاد کارگروه اتباع خارجه شهرستان آمل که با حضور مدير کل اداره امور اتباع و مهاجرين خارجی استانداری و جمعی از مسئولان اين شهرستان برگزار شد با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به‌ويژه افاغنه به کشور مشکلات اجتماعی برای نظام جمهوری را دربر دارد، گفت: مهاجرانی که به‌‍طور غيرقانونی وارد ایران می‌شوند مشکلاتی همچون اعتياد و قاچاق موادمخدر را به همراه خود می‌آورند.

 

وی با اشاره به اينکه در سال‌های گذشته وقوع قتل در نظام ما زياد نبود اما از زمان حضور اين افاغنه شاهد قتل‌هايی در برخی از نقاط کشور هستيم، افزود: افرادی که در کشوری باعنوان بزرگترين توليدکننده و برداشت محصول خشخاش و موادمخدر در جهان شناخته می‌شود، از طريق مرزها به طور پنهانی وارد ميهن ما می‌شوند.

 

فرماندار ویژه آمل با تاکيد براينکه با وجود برخورد شديد نيروهای امنيتی و مرزنشين، مسئولان استانی و شهرستانی نيز بايد دست به دست هم دهند و از ورود اين اتباع جلوگيری کنند، اظهار کرد: شهرستان آمل به‌دليل نزديکی به پايتخت کشور و برخورداری از مزايای محور مواصلاتی هراز، در استان مازندران بيشترين مهاجران افاغنه را دارا است.

 

 

منفرد با بيان اينکه در اين زمينه آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی آگاهی نسبت به تردد اين اتباع ندارند و آنها به‌عنوان افراد عادی به راحتی سوار خودروها شده و از نقاطی به نقاط ديگر سفر می‌کنند، عنوان کرد: برای جلوگيری از تردد آنها بايد به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های پايانه اطلاع‌رسانی شود تا از سرويس‌دهی به اين اتباع ممانعت کنند.

 

وی نقش رسانه را در جهت اطلاع‌رسانی به واحدهای توليدی، صنعتی، خدماتی جهت عدم بکارگيری از نيروهای افاغنه غيرمجاز بسيار مهم دانست و گفت: با توجه به اصل قانون اساسی بکارگيری اين افراد در ساخت‌وسازهای ساختمانی، کارگری درواحدهای توليدی و صنعتی جرم است و با صاحبان این واحدها برخورد جدی می‌شود.

 

فرماندار ویژه آمل به تشکیل بانک اطلاعاتی جهت شناسايی دقيق تعداد اتباع افاغنه در اين استان اشاره کرد و افزود: مهمترين حرکت برای جلوگيری از افزايش ورود اتباع بيگانه حرکت فرهنگی و اطلاع‌رسانی دقيق به مردم و ارائه راه‌کارهای اصولی جهت تقويت فرهنگ بومی است.

 

در ادامه این نشست معاون برنامه‌ريزی فرمانداری ويژه آمل با بيان اينکه آمل يکی از شهرهای ممنوعه جهت ورود اتباع خارجی و افاغنه در استان اعلام شد، گفت: در اين موارد بايد با همکاری و همدلی مسئولان جهت جلوگيری از اتباع خارجی به ويژه افاغنه اقدام شود.

سيدجعفر رسولی با اشاره به اينکه آمل بدليل نزديکی به تهران هميشه شاهد حضور افاغنه است و در بسياری از نقاط اين شهرستان تشکيل خانواده و سکونت دارند، تصريح کرد: تاکنون نيروی انتظامی جهت مقابله با اين افراد برخورد جدی کرده و با اين تلاش‌ها موفق به کسب رتبه اول استانی در سال گذشته شدند.

وی در پایان با تاکيد براينکه مجازات قانونی سختگيرانه‌ای برای اتباع افاغنه باید تعیین شود، خاطرنشان کرد: باید با تشکیل يک شعبه تخصصی و بکارگيری يک قاضی در زمينه اتباع بيگانه در شهرستان آمل اين شهر به‌عنوان شهر ممنوعه افاغنه شناخته شود.
بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار