مدير كل راه آهن فارس از برقی شدن خطوط ريلی استان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 02 June 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مهرداد انصاري چهارشنبه شب در حاشيه برگزاری نخستين تور گردشگري درون استانی ريلی در جمع خبرنگاران گفت: قطارهای خطوط ريلي فارس پتانسيل و ظرفيت برقي شدن را دارد.

وی با بیان اینکه خطوط جديد شيراز به گل گهر(سيرجان) و اقليد به يزد و ياسوج در دست اجراست، اظهار داشت: مسيرهاي شيراز به بوشهر و اهواز نيز از مصوباتي است كه هنوز به مرحله اجرا درنيامده است.

وي پیرامون فعالیت قطارهاي باري فارس افزود: در حال حاضر خطوط ريلی فارس مسافری هستند و در حالي كه امكان فعاليت قطارهای باری در اين مسير هم وجود دارد و امكان تخليه و بارگيري بيش از يك ميليون تن بار را در مسيرهای مختلف خارجی مانند كشورهای آسيای ميانه و حوزه شرقی و همچنين كشور عراق و مسيرهای داخلی وجود دارد.

مدير كل راه آهن فارس از واگذاری زمين به سرمايه گذاران و هتل سازان براي ساخت هتل و مراكز اقامتی در كنار ايستگاه‌های قطار خبر داد.

انصاری گفت: در این راستا به منظور توسعه خطوط ریلی زمين به متقاضيان در كنار ۵ ايستگاه قطار در شهرستانهاي مرودشت، سعادت شهر، صفاشهر، اقليد و آباده واگذار می شود.

انصاري با تاكيد بر لزوم رونق گردشگری استان افزود: در حال حاضر درآمد و اقتصاد فارس از گردشگری است از این رو باید توسعه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

وي با اشاره به برگزاري تورهای گردشگری با هدف معرفی خطوط ريلی استان گفت: ضروری است براي شناخت و معرفی داشته ها و جاذبه‌های گردشگری استان به خصوص شهر شيراز اقدامات گسترده‌ای صورت گيرد و اين نوع اقدامات بايد از مدارس و آشنايي كودكان و نوجوانان با مقوله گردشگري آغاز شود.

روز گذشته نخستين تور گردشگري درون استاني ريلي با حضور برخی از مسئولين و فعالين حوزه گردشگري فارس، شيراز و خبرنگاران اين حوزه برگزار شد كه در قالب اين سفر نيم‌روزه جاذبه هاي گردشگري و تاريخي مسير شيراز، ‌سعادت شهر مورد بازديد قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار