کد خبر: ۲۳۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹ 01 June 2016

معاون وظیفه عمومی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کارکنان وظیفه متاهل به شهرستان محل سکونت خود و یا همسرشان منتقل می شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه سیستان وبلوچستان، محمود سارانی در رابطه با تسهیلات جدید در خصوص سربازان متاهل که توسط ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شده و یا مورد موافقت رهبر قرار گرفته اظهار کرد: کلیه کارکنان وظیفه متاهل به شهرستان محل سکونت خود منتقل می شوند همچنین اگر سربازانی در ارتش جمهوری سلامی ایران خدمت کنند که آن شهرستان ارتش فاقد یگان سرزمینی باشد افراد به نیروی انتظامی یا سپاه منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای سربازان متاهلی که دارای فرزند هستند به ازای هر فرزند سه ماه کسر از خدمت تعلق می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در تسهیلات جدید در خصوص سربازان متاهل مرخصی کارکنان وظیفه از ۲۲روز به ۳۰ روز افزایش یافته و این کارکنان می توانند حداقل هفته ای سه روز بعد از ساعت کاری مرخص شوند.

سارانی عنوان کرد: هماهنگی های لازم با وزرات ورزش وجوانان در خصوص جذب و هدایت اعتبارات حوزه جوانان آن وزارتخانه در راستای برنامه های فرهنگی و ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان وظیفه از طریق معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل انجام شده است.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان گفت: اعزام کارکنان وظیفه متاهل به دوره های آموزشی در مراکز فنی وحرفه ای که با نیروهای مسلح قرارداد دارند در اولویت قرار دارد.

وی همچنین از پرداخت هدیه ازدواج و اولاد به کارکنان وظیفه خبر داد و اذعان کرد: این هدیه نصف مبلغ کارکنان پایور در صورتیکه سربازی در حین خدمت دوره ضرورت، ازدواج کند یا صاحب فرزند شود پرداخت می شود.

وی با بیان مطلب بالا افزود: در این رابطه اولویت با کسانی است که در ماه های اخر خدمت هستند به همین دلیل نیروهای مسلح به محض وصول آن باید با افراد واجد شرایط تسویه حساب کنند.

وی اظهار داشت: کارکنان وظیفه غایبی که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه پایان اردیبهشت 95، مرتکب غیبت شده اند نیز در تحول این مصوبه قرار می گیرند.

وی با اشاره به نقل وانتقالات کارکنان وظیفه متاهل از طریق نیروهای مسلح به شهر محل سکونت همسرشان خاطرنشان کرد: معاونت اعزام سازمان باید ترتیبی اتخاذ کند که مشمولان متاهل شهرهایی که در آنها وزارت دفاع در آن یگان خدمتی ندارد به سپاه و ناجا اختصاص یابد.

وی در پایان گفت: این ابلاغیه در نیمه اول خرداد سال جاری اجرایی می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار